۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
خرید حمایتی دام روستایی در اصفهان|بازار گوشت سامان می‌گیرد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

خرید حمایتی دام روستایی در اصفهان|بازار گوشت سامان می‌گیرد

اصفهان-نیلفروش،سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: خرید حمایتی دام روستایی از روز سه شنبه در راستای تنظیم بازار گوشت اجرایی شده است.

مهدی نیلفروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دستورالعملی از طرف وزارت جهاد کشاورزی درباره خرید حمایتی دام روستایی به استان اصفهان ابلاغ شد که منجر به خرید دام های پرواری دامداران از روز سه شنبه گذشته شده است.  

وی افزود: گوساله های نر پرواری به صورت خرید زنده با نرخ ۵۹ هزارتومان به ازای هرکیلو درحال انجام است. بالغ بر ۱۶۶ راس گوساله نر به وزن ۱۰۷ تن و ۱۳۰ کیلوگرم از دامداران اصفهانی خریداری، کشتار و بسته بندی شده است.

سرپرست اداره کل پشتیبانی اموردام استان اصفهان بیان کرد: دام های خریداری شده به صورت ۸۵ درصد نقدی و مابقی با تحویل ۲.۲ کیلوگرم کنسانتره به صورت رایگان با دامداران تسویه حساب می شود.

بسته بندی گوشت دامهای خریداری شده به عنوان ذخیره استراتژیک استان اصفهان
وی پیش بینی کرد: هفت تا ۹ هزار راس گوساله نر پرواری در استان اصفهان موجود است که بستگی به شرایط بازار اداره کل پشتیبانی اموردام استان اصفهان آمادگی خریداری این دام را دارد تا بازار به تعادل برسد؛ گوشت های خریداری شده دام ها به عنوان ذخیره استراتژیک استان اصفهان بسته بندی می شود.

وی با اشاره به خرید بره نر پرواری روستایی گفت: این خرید هم با نرخ هرکیلوگرم ۶۲ هزار تومان انجام می شود که در چندروز آینده کار آغاز می شود و نحوه تسویه حساب هم با دامداران مشابه دام سنگین است.

پیش بینی خرید ۲۰ تا ۲۵ هزار بره نر پرواری
سرپرست اداره کل پشتیبانی اموردام استان اصفهان با بیان اینکه خرید بالغ بر ۲۰ تا ۲۵ هزار بره نر پرواری در استان اصفهان پیش بینی می شود، افزود: از اوائل مردادماه هم خرید دام مازاد عشایری استان اصفهان اجراء شده است.

وی اضافه کرد: نرخ خرید دام عشایر به ازای هر کیلوگرم بز و میش مازاد، ۳۲ هزار تومان بوده است که حدود ۵ هزار راس از این دام خریداری و نرخ آن به صورت نقدی با عشایران تسویه حساب و به ازای هر کیلوگرم وزن دام، سه کیلوگرم جو به دامدار تحویل داده شده است.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha