۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
وزارت خارجه از ظرفیت های خود برای ارتباط اقتصادی با دنیا استفاده کند
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

وزارت خارجه از ظرفیت های خود برای ارتباط اقتصادی با دنیا استفاده کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: وزارت خارجه با دفاتری که در کشورهای دنیا دارد می تواند توسعه اقتصادی را رقم بزند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در بهبود معیشت مردم، گفت: یکی از مشکلات وزارت خارجه در دولت گذشته این بود که معاونت اقتصادی در این وزارتخانه تشکیل نشده بود، وقتی هم این معاونت با پیگیری های مجلس تشکیل شد به صورت صوری و در ظاهر بود چرا که اقداماتی موثر از آن دیده نمی شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به تاکید و پیگیری مجلس برای تشکیل معاونت اقتصادی در دولت رئیسی و وزارت خارجه امیر عبدالهیان، در نهایت این معاونت شکل گرفت و تلاش شد سریعتا تقویت شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه به اقتصاد و تجارت با بلوک غرب، شرق و ۱۵ کشور همسایه با توسل به تاکید مقام معظم رهبری درراستای رفع موانع تولید و صادرات، نیاز داریم، وزارت خارجه می تواند از ظرفیت های خود برای برقراری ارتباط اقتصادی استفاده کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید برای تجار ایران، بازار بین الملل شناسایی شود، گفت: باید شرایطی فراهم شود که اجناس تولید ایران در بازارهای دنیا ارائه شود و از طرف دیگر کالاهای مورد نیاز داخلی که تولید نمی شود هم به کشور وارد شود، در واقع با توجه به شرایط اقتصادی کشور وزارت خارجه می تواند زمینه توسعه اتاق بازرگانی در سایر کشورها را فراهم کند و در امر صادرات و واردات ایفای نقش کند.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha