۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
اجلاس «اقتصاد جهانی دیجیتال برای صنایع خرد و متوسط ۲۰۲۱» برگزار شد
در شانگهای چین؛

اجلاس «اقتصاد جهانی دیجیتال برای صنایع خرد و متوسط ۲۰۲۱» برگزار شد

«اجلاس اقتصاد جهانی دیجیتال برای صنایع خرد و متوسط ۲۰۲۱» به میزبانی انجمن علوم و فناوری چین و با مشارکت مرکز علوم بین المللی و مبادلات دانش در شهر شانگهای چین برگزار شد.

به گزارش بازار، «اجلاس اقتصاد جهانی دیجیتال برای صنایع خرد و متوسط ۲۰۲۱» به میزبانی انجمن علوم و فناوری چین و با مشارکت مرکز علوم بین المللی و مبادلات دانش، کمیسیون علوم تکنولوژی شهرداری شانگهای در شهر شانگهای چین برگزار شد. 

بر اساس این گزارش، موضوع این اجلاس، «پذیرش و همکاری برای یک اکوسیستم دیجیتال» بوده و شرکت کنندگان نیز از میان دانشمندان برجسته، اقتصاددانان مطرح و صاحبان صنایع به شرکت در اجلاس مذکور و ارائه سخنرانی های خود در آن دعوت شده بودند. 

این اجلاس که بسیاری از برندگان بین المللی جوایز بزرگ اقتصاد، فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر در آن شرکت داشتند همچنین شامل هفت پنل بود که شرکت کنندگان به ارائه مقالات و نتایج مطالعات خود در زمینه اقتصاد دیجیتال و راه های توسعه آن پرداختند. 

این اجلاس به صورت اینترنتی بر روی آدرس وب سایت DES۲۰۲۱ به صورت زنده پخش شده و بیش از ۲۰ میلیون شرکت کننده از سراسر جهان پخش مستقیم آن را تماشا کردند. 

لازم به ذکر است، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین روز ۱۰ آبان، طی سخنانی در جمع رهبران گروه ۲۰ گفت: چین به همکاری بین المللی در اقتصاد دیجیتال اهمیت زیادی می دهد.

وزرا و مقامات ارشد سه کشور نیوزلند، شیلی و سنگاپور که سال گذشته قرارداد سه جانبه ای برای توسعه اقتصاد دیجیتال تحت عنوان «توافق شراکت تجاری» (DEPA) به امضا رسانده بودند، اکنون از تمایل خود برای اجرایی سازی آن با توجه به کاهش تعطیلات و خطر کرونا در جهان خبر داده اند.

در همین راستا وزارتخانه های تجارت و صنعت و ارتباطات کره جنوبی با صدور بیانیه ای مشترک از آغاز فرآیند اجرایی شدن این قرارداد با نظارت سنگاپور خبر دادند. 

گفتنی است قرارداد Depa شامل مجموعه ای از مقررات مربوط به اقتصاد دیجیتال و در چارچوب قرارداد همکاری مشترک سه کشور بوده و هدف از آن، قابلیت بهره برداری یکسان از سیستم های دیجیتال در کشورهای مختلف است. این قرارداد پیشتر در ماه ژانویه میان دو کشور نیوزلند و شیلی نهایی شده و  از ماه آگوست اجرایی شد.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha