۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه‌ای ۶۰ هکتاری درجزین بازدید کرد
در ادامه سفر یک روزه هیئت دولت؛

وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه‌ای ۶۰ هکتاری درجزین بازدید کرد

سمنان- وزیر جهاد کشاورزی کابینه سیزدهم در ادامه سفر یک روزه هیئت دولت به سمنان، از مجتمع گلخانه‌ای ۶۰ هکتاری درجزین بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی کابینه سیزدهم ظهر پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه هیئت دولت به سمنان،  از مجتمع گلخانه‌ای ۶۰ هکتاری درجزین بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه مجتمع گلخانه‌ای ۶۰ هکتاری درجزین از سال ۸۴ ساخته شده است، به خبرنگار بازار گفت: این مجموعه ۶۰ هکتار و دارای دو فاز ۶۳ واحدی است که همگی در زمینه گلخانه فعالیت دارند.

میرعماد با بیان اینکه ۱۶۰ فرصت شغلی در این مجموعه ایجاد شده است، افزود: برای تسهیل در امر تولید و رفع مشکلات این مجموعه، یک حلقه چاه آب خریداری شده و در مدار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه احداث استخر به حجم ۹۰۰متر مکعب از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه گلخانه ای است، بیان داشت: تسطیح و قطعه بندی ۲۴ هکتار از زمین این طرح تاکنون انجام شده است.

میرعماد با اشاره به انتقال آب از چاه به استخر به طول چهار هزار متر برای تسهیل در شرایط تولید در مجموعه گلخانه ای درجزین، گفت: خرید و نصب ترانس برق و احداث جاده دسترسی از دیگر اقداماتی است که در این واحد صورت گرفته است.

وی از توسعه کشت گلخانه ای در استان سمنان به مثابه یک سیاست خبر داد و گفت: گلخانه ها حمایت می شوند.

از ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی استان سمنان فقط ۱۷۸ هکتار گلخانه است که نشان می دهد هنوز استان تا مرز ایده آل فاصله زیادی دارد.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha