۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
مازندران از پروازهای خارجی گردشگری محروم است
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

مازندران از پروازهای خارجی گردشگری محروم است

ساری- فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به در پیش بودن رویداد ساری ۲۰۲۲ گفت: مازندران از داشتن پروازهای خارجی محروم است.

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ادغام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دهه ۷۰ حرفه ای نبوده است، گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک دستگاه فرابخشی است و برای تحقق اهداف آن باید دستگاه های مختلف پای کار باشند.

وی با اشاره به ایجاد اسکله تفریحی و توریستی در ۱۶۵ نقطه ساحلی گفت: به رغم جانمایی و صورت تجلسه، ولی یکی از دستگاه ها هنگام جابجایی دولت مصوبه را اجرا نکرد و دبه کرده است و این ناشی از آن بوده که قانون مشخصی نداریم.

فرزانه با تاکید بر اینکه در حوزه قوانین باید حرفه ای فکر کنیم و دستگاه های دخیل وارد میدان شوند، به رویداد ۲۰۲۲ ساری پایتخت گردشگری کشورهای اکو اشاره کرد و گفت: متاسفانه مازندران فاقد پرواز خارجی است و در این زمینه برنامه ریزی نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه در مسیرهای اصلی و فرعی سازمان پایانه ها موافقت اصولی برای طرح های گردشگری صادر می کند، داشتن طرح جامع گردشگری را در استان الزامی دانست و گفت: اکنون دستگاه ها وظایف خود را به درستی نمی شناسند.

وی گفت: در استان ۲۱۴ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۹۰ درصد داریم ولی بانک ها تسهیلات پرداخت نمی کنند و این مسئله سبب می شود تا سرمایه گذاران درپی تغییر کاربری هستند.

وی داشتن سند جامع گردشگری را لازمه توسعه استان دانست.

کد خبر: ۱۱۵٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha