۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲
ثبت بیشترین کاهش و جایگاه ششم در واردات چای به نام ایران
بررسی بازار وارداتی چای در ۲۰۲۰

ثبت بیشترین کاهش و جایگاه ششم در واردات چای به نام ایران

در حالیکه در سال ۲۰۲۰ پاکستان بزرگترین وارد کننده چای در جهان بوده است ایران نیز با انجام وارداتی به ارزش ۲۳۶ میلیون دلار در جایگاه ششم قرار گرفت.

بازار؛ گروه کشاورزی: بر اساس آمار منتشر شده خرید جهانی چای وارداتی در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۶.۷ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال قبل تر به میزان ۵.۵ درصد کاهش یافته است.

در حالیکه در ۲۰۲۰ پاکستان، ایالات متحده و روسیه سه وارد کنند ه بزرگ چای بوده اند ایران با وارداتی به ارزش ۲۳۶ میلیون دلار ششمین وارد کننده این محصول است

پاکستان، ایالات متحده و روسیه؛ سه وارد کننده برتر چای در ۲۰۲۰
آمارها می گوید: پنج کشور پاکستان، ایالات متحده، روسیه، بریتانیا  و عربستان سعودی تقربیا یک سوم از فروش جهانی چای وارداتی را که معادل ۳۱ درصد از کل فروش می شود به خود اختصاص داده اند.

به عبارت دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده پاکستان با رقم زدن وارداتی به ارزش ۵۸۹ میلیون دلار بزرگترین وارد کننده چای در ۲۰۲۰ بوده و بیش از ۸ درصد از کل چای وارداتی را ثبت کرده است.

از سوی دیگر این آمارها می گوید: ایالات متحده به عنوان دومین وارد کننده بزرگ چای در ۲۰۲۰ وارداتی به ارزش ۴۷۳ میلیون دلار داشته و سهمی ۷ درصدی از بازار  را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که کشور روسیه نیز در جایگاه سوم وارد کنندگان برتر قرار دارد و با رقم زدن وارداتی به ارزش ۴۱۲ میلیون دلار سهمی ۶ درصدی در این بازار دارد.

آمارها همچنین می گوید: بریتانیا بیش از ۵ درصد از سهم بازار چای وارداتی را در ۲۰۲۰ در اختیار دارد و با وارداتی به ارزش ۳۴۸ میلیون دلار چهارمین وارد کننده این محصول محسوب می شود. همچنین عربستان وارداتی به ارزش ۲۴۳ میلیون دلار ثبت کرده است و در جایگاه پنجم دنیا قرار گرفته است.

واردات ۲۳۶ میلیون دلاری ایران و جایگاه ششم بزرگترین وارد کننده چای در ۲۰۲۰
این داده های آماری همچنین می گوید: ایران نیز در سال ۲۰۲۰ وارداتی به ارزش ۲۳۶ میلیون دلار به ثبت رسانده است و با داشتن سهمی ۳ درصد در این بازار در جایگاه ششم دنیا قرار گرفته است.

بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده در مدت نامبرده کشورها «هنگ کنگ، مراکش، مصر، آلمان، چین، فرانسه، امارات متحده عربی، ژاپن و عراق» نیز به ترتیب در جایگاه هفتم تا پانزدهم دنیا قرار گرفته اند. به این ترتیب از نظر ارزش، ۱۵ کشور فهرست شده ۵۸.۹ درصد از کل چای وارداتی را در سال ۲۰۲۰ خریداری کردند.

ایران واردات چای را در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ بیش از ۳۹ درصد کاهش داده است

ایران واردات چای را در ۲۰۲۰ بالغ بر ۳۹ درصد کاهش داد
در بین ۱۵ کشورهای نامبرده، ۴ بازار برای واردات چای نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد داشته است؛ به عبارت دیگر  هنگ کنگ  واردات چای را نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۹ درصد افزایش داده، پاکستان ۱۸.۷ درصد، عربستان سعودی۲.۹ درصد افزایش و فرانسه  نیز به میزان ۰.۷ درصد واردات چای را افزایش داده است.

این آمارها همچنین می گوید: ایران واردات چای را در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ بیش از ۳۹ درصد کاهش داده است و به این ترتیب در بین ۱۵ کشور نامبرده بیشترین کاهش واردات را رقم زده است.

از سوی دیگر بر اساس این گزارشات کشور مصر خرید چای وارداتی را به میزان ۲۸ درصد، عراق ۲۳درصد و امارات متحده عربی  نیز به میزان ۲۱ درصد کاهش داده است.

کد خبر: ۱۱۵٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha