۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
علت استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی و معرفی چند برند ایرانی و خارجی

علت استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی و معرفی چند برند ایرانی و خارجی

از مهم ترین تجهیزاتی که در دندانپزشکی ها مورد استفاده قرار می گیرد، اتو کلاو می باشد.

به گزارش بازار، اتوکلاو دندانپزشکی چیست؟  از مهم ترین تجهیزاتی که در دندانپزشکی ها مورد استفاده قرار می گیرد، اتو کلاو می باشد. این دستگاه ها به منظور ضد عفونی کردن و استریل سازی ابزار های دندانپزشکی با استفاده از دما و فشار کاربرد دارد. البته باید توجه داشته باشید که شما می توانید تنها ابزار هایی را با ان استریل کنید که به فشار و دما حساسیت نداشته باشند. این دستگاه انواع مختلفی نیز دارد که با در نظر داشتن مصارف خود می توانید ان را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. به منظور مستند سازی نتایج می توانید به آن چاپگر نیز متصل کنید. البته در برخی نمونه های امروزی خود دستگاه ها دارای چاپگر هستند.

چرا باید از اتوکلاو دندانپزشکی استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم کاربرد اتوکلاو دندانپزشکی برای استریل کردن ابزار های دندانپزشکی است که عده ای می گویند چرا با استفاده از گرمای خشک و یا اتیلن اکساید و یا روش پلاسما این کار را انجام نمی دهید؟ پاسخ به این سوال همان دلیلی است که سبب می شود تا از اتوکلاو استفاده کنیم. استریل کردن بااین ابزار بسیار دقیق انجام می شود. قابل کنترل بوده و به راحتی انجام می شود. باقی مانده ای ندارد. از همه مهمتر کم ترین آسیب را به ابزارها وارد می کند و این عامل سبب می شود تا طول عمر ابزار های کارتان نیز افزایش یابد. شرکت های زیادی از سرایر دنتیا اقدام به تولید اتوکلاو دندانپزشکی نموده اند و برند های زیادی در بازار وجود دارد. اتوکلاوهای یوروندا و تکنوگاز در بین برندهای خارجی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. خرید اتوکلاو یوروندا و سایر برندها در دنت لند میسر می باشد. در شرکت در بین برندهای ایرانی نیز اتوکلاو آویکو از محبوبیت بالایی برخوردار است.

انواع اتوکلاو ها را بشناسیم

اتوکلاو دندانپزشکی انواع مختلفی دارد که هر کدام از ان ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و با توجه به این ویژگی ها قیمت های متنوعی داشته و توسط کاربران انتخاب می شود. انواع این دستگاه بر اساس عملکرد آن ها به سه دسته کلاس N, S , FAST و B تقسیم می شوند.

کلاس N: اتوکلاوهایی که در این سری قرار دارند می توانند ابزارهای بدون پوشش را نیز استریل کنند. از این رو نمی توانید برای ابزارهای دارای پوشش پلاستیکی یا پارچه ای و ... استفاده کنید. در هنگام خرید ان باید دقت بسیاری به خرج دهید تا بع ها پشیمان نشوید.

کلاس S: این اتوکلاو ها تنها یک سر یاز ابزارهای خاص را استریل می کنند. این ابزار ها توسط شرکت و کارخانه سازنده تعیین می شود. میتواند به راحتی وسایل پوشش دار و بدون پوشش را استریل نماید. دستگاه های سری اس دارای خشک کن هستند و همچنین میتوانید برای تجهیز شدن به آن ها پمپ وکیوم وصل کنید.

کلاس FAST: اتوکلاو های این سری با توجه به نام ان ها واضح است که سرعت عمل بالایی دارند و میتواند در کوتاه ترین زمان عمل استریلیزاسیون را انجام دهند منتها به شرط حجم کم، یعنی باید وسیله های کمی را جهت استریل شدن درون آن قرار دهید. به دستگاه های این کلاس اتوکلاو سه دقیقه ای نیز گفته می شود و علاوه بر دندانپزشکی در اتاق عمل و کلینیک ها و ... نیز کاربرد دارد.

کلاس B : این اتوکلاو ها در دندانپزشکی استفاده می شوند و تجهیزات دندانپزشکی را می توان با آن پاکسازی نمود.  

علت استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی و معرفی چند برند ایرانی و خارجی

یک اتوکلاو دندانپزشکی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ابزار ها و تجهیزات دندانپزشکی را نمی توان به صورت یکبار مصرف مورد استفاده قرار داد، به همین خاطر نیاز است که بعد از هر بار استفاده استریل شود. شما باید دستگاهی را انتخاب کنید که بعد از استریل بتوانید به راحتی از ابزار استفاده کنید. یکی از اتوکلاو ها خوبی که در بازار وجود دارد، اتوکلاو تکنوگاز می باشد که یک برند ایتالیایی یوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. از دیگر ویژگی های مهم اتوکلا میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

قابلیت کاربری آسانی داشته باشد به این معنی که کاربران بتوانند به سهولت از ان استفاده کنند.

هزینه نگهداری از ان کم باشد و طول عمر بالایی هم داشته باشد.

بررسی و عمل استریلیزاسیون آن دقیق باشد.

دسترسی راحت به تمامی قسمت های آن وجود داشته باشد تا در صورت نیاز سرویس آن به راحتی انجام شود.

برنامه استریل زمانی داشته باشد.

قابلیت تنظیم زمان و دما داشته باشد.

داشتن قابلیت کنترل سطح آب از دیگر ویژگی های مهم آن است که بتوانید در صورت کمبود آب آن را قطع کنید.

علائم هشدار دهنده داشته باشد.

دارای میکروسوئیچ درب باشد تا در مواقعی که در باز است شروع به کار نکند.

محفظه باکیفیت و با دوامی داشته باشد.

دارای شیر اطمینان برای مواقع ضروری باشد.

کنترلر دما داشته باشد.

و ...

قیمت فروش اتوکلاو دندانپزشکی

قطعا هرچه امکانات اتوکلاو بییشتر باشد کاربردی تر خواهد بود. در واقع قیمت اتوکلاو دندانپزشکی با توجه به ظرفیت و آپشن هایی که دارد، تعیین می شوند. اتوکلاو ها ایرانی نیز همانند اتوکلاو های خارجی از استاندارد ها و کیفیت بالایی برخوردار هستند.   خرید اتوکلاو ها از طریق فروشگاه های آنلاین تجهیزات دندانپزشکی علاوه بر صرفه جویی در زمان، امکان مقایسه و انتخاب بهتر را به افراد می دهد. دنت لند یکی از این فروشگاه ها  می باشد که تمامی اتوکلاو ها دندانپزشکی را با ضمانت ارائه می دهد.

کد خبر: ۱۱۵٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha