۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
روزانه ۷۰۰ تن مرکبات و کیوی از مازندران صادر می شود
رئیس سازمان صمت مازندران:

روزانه ۷۰۰ تن مرکبات و کیوی از مازندران صادر می شود

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه صادرات مرکبات از نیمه آبان شروع می شود، گفت: پیش بینی می شود روزانه ۷۰۰ تن مرکبات و کیوی از استان صادر شود.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه سال قبل ۲۱۵ هزار تن مرکبات از استان صادر شد، افزود: امسال پیش بینی می شود بیش از ۲۵۰ هزار تن صادرات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه صادرات مرکبات در نیمه دوم سال انجام می شود،اظهار داشت: صادرات مرکبات از نیمه آبان ماه کلید می خورد و پیش بینی می شود روزانه ۵۰۰ تا ۵۵۰ تن صادرات مرکبات را از استان داشته باشیم.

وی کشورهای اوراسیا، ترکمنستان، عراق، افغانستان و کشورهای عربی خلیج فارس از جمله مقاصد صادراتی مرکبات استان به شمار می رود، ادامه داد: سال قبل ۱۷۷ هزار تن کیوی نیز از استان به کشورهای مختلف صادر شده است.

قوانلو یادآور شد: نیمی از صادرات کیوی کشور از استان صورت گرفته است و پیش بینی می شود روزانه نزدیک به ۲۰۰ تن کیوی از استان صادر شود.

رئیس سازمان صمت مازندران یادآور شد: با توجه به اینکه مدت زمان بازار مرکبات در استان کوتاه است اگر عرضه و تقاضا را مدیریت نکنیم احتمال دارد قیمت مرکبات افت و باغداران ضرر کند.

وی یادآور شد: امیدواریم با آغاز صادرات شرایط به نفع تولیدکنندگان مرکبات تغییر یابد.

سالانه ۲.۷ میلیون تن مرکبات در مازندران تولید می شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha