۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
بازار فرش دستباف در زنجان وضعیت خوبی ندارد | لزوم حمایت از قالی بافان
رئیس اتحادیه صنف فرشبافان زنجان:

بازار فرش دستباف در زنجان وضعیت خوبی ندارد | لزوم حمایت از قالی بافان

زنجان- نجفی، رئیس اتحادیه صنف فرشبافان زنجان گفت: تولید فرش دستباف با افزایش قیمت‌ مواد اولیه سودی برای قالی باف ندارد و طی چند سال گذشته بازار فرش دستباف در استان وضعیت خوبی ندارد.

جعفر نجفی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صادرات فرش دستباف در استان زنجان خوب نیست،گفت: قیمت‌های تولید فرش دستبافت برای بافنده صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه تولید فرش دستباف با افزایش قیمت‌ مواد اولیه سودی برای قالی باف ندارد،اظهار کرد: طی چند سال گذشته بازار فرش دستباف در استان زنجان وضعیت خوبی ندارد و امیدواریم در دولت جدید حمایت لازم از قالی بافان صورت گیرد و شاهد افزایش تولید فرش در استان باشیم. 

رئیس اتحادیه صنف فرشبافان استان زنجان با بیان اینکه بعد از اجرای سیاست‌های ارزی دولت مشکلات حوزه فرشبافی ابیشتر شده و فرشبافان با مشکل مواجه شدند،تاکید کرد: نبود بازار برای فروش فرش باعث شده تا فرش قالی بافان در خانه هایشان بماند. 

نجفی با بیان اینکه این استان بیش از ۶۰ هزار بافنده قالی دارد، ابراز داشت: تولید فرش دستباف به سرمایه زیادی نیاز دارد و در حال حاضر فرش با قیمت کمتر از ارزش واقعی به فروش می‌رسد و سرمایه گذاری در حوزه فرش استان بسیار ضعیف است. 

وی با بیان اینکه فرش دستباف استان از کیفیت و نقش و نگار بسیار خوبی برخوردار است، تصریح کرد: متاسفانه این صنعت حمایت نشده و تسهیلات لازم و کافی به قالی بافان و کارفرمایان پرداخت نمی‌شود تا دلگرم برای تولید فرش باشند و تامین اجتماعی هم در خصوص بیمه قالی بافان حمایت لازم را ندارد.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha