۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
لایحه دو فوریتی متمم بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه می‌شود| حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ هدف اول
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با «بازار»:

لایحه دو فوریتی متمم بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه می‌شود| حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ هدف اول

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مقرر شده تا دولت پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در قالب لایحه‌ای تقدیم مجلس کرده و همچنین قرار است دولت لایحه متمم بودجه سال ۱۴۰۰ را نیز به مجلس ارائه کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره راهکار رفع کسری بودجه، اظهار داشت: در وهله اول باید هزینه ها را کاهش داد و از سوی دیگر باید حقوق های نجومی را از بین برد. 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق گزارش اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه، دولت برای مقابله با حقوق های نجومی عزم جدی دارد  و علاوه بر این به دنبال آن است که همه درآمدها و هزینه‌ها را شفاف‌سازی کند. 

وی بیان کرد: باید آثار زیانبار هرگونه افزایش هزینه به مردم گفته شود. در واقع هر چقدر که پایه پولی کشور افزایش یابد، به همان مقدار از جیب طبقات ضعیف و دهک‌های پایین جامعه کم می‌شود.‌ باید این مسئله شفاف سازی شود. 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: قرار بر این شده است که دولت پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در قالب لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. 

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: همچنین قرار است دولت لایحه متمم بودجه و یا لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ را به صورت دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و قرار بر این است که در قالب این لایحه اصلاحاتی در مباحث اقتصادی کشور به وجود آید و تصمیماتی به نفع مردم اتخاذ شود. 

وی افزود: قرار بر این بود که این هفته دولت این لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و از آنجایی که قرار است این لایحه به صورت دو فوریتی به مجلس ارائه شود، احتمالا هفته آینده فوریت آن در دستور کار صحن مجلس قرار می‌گیرد. 

حاجی دلیگانی گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات برخی از کالاهای اساسی و یا تأمین کالاهای اساسی تخصیص داده شده است اما بخش قابل توجهی از آن به دست جامعه هدف نرسیده است و دلالان و زیاده‌خواهان این ارز دولتی را مورد سوء استفاده قرار می‌دهند. دولت در قالب این لایحه به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اتخاذ یک سری تصمیمات اساسی در حوزه اقتصادی است که به نفع مردم خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha