۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کاهش قیمت نفت تحت تاثیر آزادسازی ذخایر گازوئیل و دیزل توسط چین

کاهش قیمت نفت تحت تاثیر آزادسازی ذخایر گازوئیل و دیزل توسط چین

سازمان ملی غذا و مدیریت ذخایر استراتژیک چین اعلام کرد که ذخایر مذکور جهت بالا بردن سطح عرضه در بازار و حمایت از ثبات قیمتی آزاد شدند. چین، بیشترین میزان واردات نفت در جهان را دارد.

به گزارش بازار، قیمت نفت در روز دوشنبه و به دنبال آزادسازی ذخایر گازوئیل و دیزل توسط چین به منظور بالا بردن عرضه، کاهش یافت. از آن جا که احتمال کاهش قریب الوقوع قیمت وجود داشت، سرمایه گذاران نیز پیش از آخرین دیدار OPEC+، اقدام به فروش دارایی های خود نمودند.

قراردادهای آتی نفت برنت با کاهشی به میزان ۰.۰۶درصد به ۸۳.۶۷ دلار By ۱۰:۳۴ PM ET)) و قراردادهای آتی نفت متوسط تگزاس غربی با کاهش ۰.۲۹ درصدی به ۸۳.۳۳ دلار رسیدند.

سازمان ملی غذا و مدیریت ذخایر استراتژیک چین در روز یکشنبه اعلام کرد که ذخایر مذکور جهت بالا بردن سطح عرضه در بازار و حمایت از ثبات قیمتی آزاد شدند. چین، بیشترین میزان واردات نفت در جهان را دارد.

نکته دیگری که برای سرمایه گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است، دیدار OPEC+ در ۴ نوامبر است. انتظار می رود، برنامه ی بالا بردن سطح عرضه با استفاده از تزریق ۴۰۰,۰۰۰ بشکه در روز، توسط این گروه منتفی گردد. پیش از این تصمیم OPEC+ بر این بود تا به جای بالا بردن تولید منطبق با رفع نگرانی ها در مورد سطح عرضه ی جهانی، به افزایش سطح تولید برنامه ریزی شده ی خود پایبند باشد و در ادامه رکوردهای چندین ساله ی قیمت نفت شکسته شد.

در همین حال، اجلاس گروه ۲۰ در رم برگزار شد و با یک توافقنامه نه چندان راضی کننده جهت محدود سازی مصرف سوخت های فسیلی به پایان رسید. در حال حاضر نگاه سرمایه گذرارن به COP۲۶ در گلاسکو دوخته شده که تاریخ برگزاری آن از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر می باشد.

نکته دیگری که برای سرمایه گذاران اهمیت دارد، امکان احیای گفت و گوی هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی است که می تواند منجر به هموار کردن راه برای صادرات نفت از جانب ایران گردد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خاجه ی ایالات متحده در روز یکشنبه اعلام کرد که گفت وگوها با اروپا می تواند تا پایان ماه نوامبر از سر گرفته شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha