۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش؛ نزدیک مثل همسایه

فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش؛ نزدیک مثل همسایه

افق کوروش با بیش از ۳هزار شعبه در سراسر کشور بستر را برای یک خرید باصرفه برای خانواده های ایرانی فراهم کرده است.

بازار; گروه صنعت: شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در سال ۱۳۸۸ با هدف راه اندازی شعب گسترده در سراسر کشور راه اندازی شد. نخستین فروشگاه زنجیره ای خرده فروشی که با شعار نزدیک مثل همسایه، در خیابان های مختلف شهرهای ایران افتتاح شد و با حمایت از فروشندگان محلی و ارائه فرانچایز، اقدام به جذب نمایندگی نمود. این فروشگاه هدفمند که در سال ۱۳۹۸ به عنوان بزرگ ترین و محبوب ترین فروشگاه زنجیره ای کشور انتخاب شد، قصد دارد تا سال ۱۴۰۴ در لیست ۲۵۰ خرده فروشی برتر دنیا قرار بگیرد. فروشگاه افق کوروش همواره با راهبری بازار خرده فروشی، به کار گیری ایده های نو و همچنین ایجاد ارزش برای مشتریان در مسیر تحقق این هدف تلاش می کند. به منظور آشنایی بیشتر با فروشگاه زنجیره افق کوروش و اهداف آن می توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش

فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ با هدف ایجاد شعب گسترده در سراسر کشور افتتاح شد. اولین فروشگاه افق کوروش در سال ۱۳۹۲ در تهران بازگشایی شد و خیلی زود به تعداد فروشگاه های این برند در تک تک شهرهای ایران افزوده شد. در سال ۱۳۹۶ فروشگاه شروع به اعطای نمایندگی فرانچایز نمود. درواقع افق کوروش به منظور جلوگیری از آسیب کسب و کارها و سوپرمارکت های سطح کشور، اقدام به جذب نمایندگی فرانچایز و پشتیبانی از این نمایندگی ها کرد. راه حلی که ضمن ایجاد شغل توانست به سوپرمارکت های محلی کمک کند تا فروش خود را تا میزان زیادی افزایش دهند. این فروشگاه در سال ۱۳۹۸ جایزه بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای و محبوب ترین فروشگاه مواد غذایی را دریافت کرد و در سال ۱۳۹۹ در میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور، رتبه ۴۰ را کسب نمود. در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار کارمند در فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش مشغول به کار هستند. این فروشگاه زنجیره ای حالا در ۳۱ استان و ۴۶۰ شهر ایران تا این لحظه بیش از ۳هزار شعبه راه اندازی کرده و ۲۸۰۰ قلم کالای مصرفی را عرضه می نماید.

فرآیند فروش در فروشگاه افق کوروش

فروشگاه افق کوروش به عنوان رهبر بازار خرده فروشی کشور با هدف عرضه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب تأسیس شد. فروشگاهی که ضمن ارائه محصولات باکیفیت سعی نمود تا قیمت های مناسبی برای مشتریان در نظر بگیرد و با این کار امکان خرید را برای مشتریان تسهیل نماید. در فروشگاه زنجیره ای افق کوروش کلیه محصولات فروشگاه بعد از کنترل مجوزها و استاندارهای لازم، به صورت اختصاصی مورد آزمایش قرار می گیرند. سپس این محصولات وارد انبار اصلی فروشگاه می شوند و بار دیگر از نظر کیفیت بازبینی می شوند.

افق کوروش روزانه حدود ۳ هزار تن کالا را به طور مستقیم در ۳۰ انبار با صد و پنجاه هزار متر مربع دریافت کرده و همین میزان کالا را نیز با ۶۰۰ ماشین به مقصد فروشگاه های متعدد سطح شهر منتقل می کند تا در دسترس مشتریان قرار گیرند. هر فروشگاه افق کوروش در ماه ۲ بار به وسیله تیم بازرسی کنترل می شود. افق کوروش با بررسی وضعیت فروشگاه ها و شناسایی مشکل، تلاش می کند تا تجربه ی خریدی رضایت بخش و به صرفه برای تمام مشتریان خود رقم بزند.

فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش؛ نزدیک مثل همسایه

ارزش ها و مأموریت های فروشگاه افق کوروش

فروشگاه زنجیره ای افق کوروش یک برند خرده فروشی هدفمند است که با در نظر گرفتن ارزش ها و مأموریت های خود همواره برای پیشرفت بیشتر تلاش می کند. پایبندی به تعهدات، صداقت و درستکاری در همه ابعاد برای این فروشگاه اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر برآورده کردن نیاز مشتریان و ایجاد ارزش برای آن ها هموراه در سرلوحه مأموریت های افق کوروش قرار داد. این فروشگاه به منافع و ارزش آفرینی برای تأمین کنندگان و سهام داران اهمیت زیادی می دهد و با به کار گرفتن ایده های نو و خلاقانه سعی دارد تا به موفقیت های بزرگ تری دست پیدا کند.

بازطراحی لوگوی فروشگاه های زنجیره افق کوروش گامی روشن در رسیدن به اهدافی روشن

فروشگاه زنجیره ای افق کوروش به منظور اهمیت به ارزش ها و مأموریت هایی که در خدمت و حمایت از مصرف کننده پیش رو دارد، لوگوی خود را بازطراحی کرده است. . افق کوروش تلاش کرده تا در بازطراحی لوگوی جدید خود اهداف و راهبرد افق کوروش را به وضوح نشان دهد. در این لوگو مسیر، هدف و راهبری در معرض نمایش گذاشته شده اند.«دایره» در این لوگو نشان دهنده هدف و «فلش» نشان از راهبری و رسیدن به هدف است. در این لوگو راهبری با واژه هایی مثل آینده نگری، شفاف سازی، هوشمندی و توسعه و ایجاد ارزش برای مخاطبین افق کوروش به عنوان رهبر بازار خرده فروشی ایران معنا می شود. فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به عنوان رهبر بازار خرده فروشی با حضور یکپارچه در ایران و تعامل با مصرف کننده نهایی امکان خرید هوشمندانه و زندگی بهتر و با کیفیت تر را در ایران نوید می دهد.علاوه بر این افق کوروش با بهینه کردن زنجیره ارزش، تعاملی سودمند و بلند مدت را به مشتریان خود وعده می دهد. اینها نشان دهنده راهبری افق کوروش است و این برند براساس ارزش و ماموریت های مجموعه ی خود لوگوی جدید خود را برگزیده است.

منبع: مجله افق کوروش

کد خبر: ۱۱۴٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha