۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کاهش تولید و صادرات ذوب‌آهن اصفهان/ افت ۱۰ هزار تنی تولید تیرآهن
گزارش فعالیت مهرماه نشان داد؛

کاهش تولید و صادرات ذوب‌آهن اصفهان/ افت ۱۰ هزار تنی تولید تیرآهن

گزارش عملکرد مهرماه شرکت ذوب‌آهن اصفهان که با نماد «ذوب» در بازار دوم فرابورس فعالیت می‌کند، نشان از افت بالای تولید و صادرات هفت ماهه این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، براساس گزارش عملکرد منتشر شده شرکت ذوب‌آهن‌ اصفهان برای دوره مالی مهرماه، این شرکت ۴۰۸ هزار و ۲۷۸ تن تیرآهن تولید کرده که در مقایسه با ۴۱۸ هزار و ۸۴۳ تن تیرآهن تولید شده در هفت ماهه سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۰ هزار و ۵۶۵ تن کاهش را نشان می‌دهد.

تولید میلگرد هفت ماهه این شرکت نیز ۱۲ هزار و ۴۳۱ تن کاهش داشته و برابر با ۱۸۶ هزار و ۵۷۳ تن بوده است.

ذوب‌آهن اصفهان تا پایان مهرماه امسال ۲۷ هزار و ۸۳۱ تن کلاف تولید کرده که البته ۲۳ هزار و ۴۵۲ تن بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است.

تولید شمش کالایی این شرکت نیز از ۱۰۸ هزار و ۶۲۵ تن در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ۴۶ هزار و ۷۲۶ تن در پایان مهر امسال رسیده که ریزشی ۶۱ هزار و ۸۹۹ تنی را نشان می‌دهد.

تولید ریل در این غول فولادی کشور هم از ۲۹ هزار و ۷۱۶ تن به ۲۷ هزار و ۳۳۶ تن کاهش یافته و افتی بیش از ۲ هزار تن را به ثبت رسانده است.

تولید نبشی و ناودانی نیز در ذوب‌آهن اصفهان افت کرده است. در حالی که در هفت ماهه نخست پارسال این شرکت ۱۲ هزار و ۶۴۲ تن نبشی و ناودانی و سایر محصولات را تولید کرده، این رقم برای امسال به ۸هزار و ۸۹۱ تن کاهش یافته است.

کاهش تولید تنها مربوط به محصولات داخلی ذوب‌آهن نیست و فروش صادراتی این شرکت را نیز در بر می‌گیرد.

ذوب‌آهن اصفهان در هفت ماهه نخست امسال ۳۷ هزار و ۵۳۷ تن تیرآهن صادر کرده که در مقایسه با ۴۶ هزار و ۶۲۵ تن فروش صادراتی هفت ماهه سال گذشته حدود ۹ هزار تن کمتر است.

میلگرد صادراتی این شرکت نیز وضعیت مشابهی را تجربه کرده و از ۹۷ هزار و ۹۰۳ تن به ۸۲ هزار و ۷۰۹ تن در مدت زمان مشابه کاهش یافته است.

این شرکت در این مدت فراورده‌های جانبی را تولید و صادر نکرده است.

ذوب‌آهن اصفهان در هفت ماهه نخست پارسال ۴۰۳ هزار و ۶ تن شمش کالایی صادر کرده بود که این رقم تا پایان مهرماه امسال به ۳۸۳ هزار و ۸۶۶ تن افت کرده است. بنابراین صادرات شمش کالایی ذوب‌آهن طی مدت زمان مورد بررسی ۱۹ هزار و ۱۴۰ تن کاهش یافته است.

این در حالی است که این شرکت در صورت‌های مالی منتشر شده شش ماهه نخست امسال خود از افزایش ۲۷۰ درصدی سود خالص خبر داده و سود پایه هر سهم خود را با ۲۶۸ درصد افزایش داده و آن را از ۹۰ ریال به ۳۳۱ ریال رسانده است.

کد خبر: ۱۱۴٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha