۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
لزوم استفاده از کارت‌های اعتباری برای کالاهای اساسی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

لزوم استفاده از کارت‌های اعتباری برای کالاهای اساسی

مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در مورد کالاهایی که با معاش مردم در ارتباط هست یک پیشنهاد و روش جایگزین داریم که همان کارت‌های اعتباری است.

به گزارش بازار، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اتفاقی که برای ارز ۴۲۰۰ افتاد شاید در ابتدا با نیت خیر و جلوگیری از آسیب به اقشار ضعیف تدوین شد، ولی عملاً و در میدان اجرا کاملاً برعکس عمل کرد و به خاطر ضعفی که داشت، میزان رانت در این عرصه بسیار زیاد شد و نظارت کافی در این زمینه نبود. از طرف دیگر افزایش قیمت هایی که در همین کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ در بازار اتفاق افتاد مزید بر علت شد.

وی با اشاره به اینکه ما در این زمینه موفق نبودیم افزود :کمتر کسی هست که موافق ادامه پیدا کردن این روند باشد و باید یک فکر اساسی کنیم تا زیان اقتصادی فاحش را بگیریم.

وی افزود: ما نمی خواهیم به صورت یک دفعه یا شوک درمانی عمل کنیم ما گفتیم فسادی که در اقتصاد اتفاق می افتد باید با عاقلانه ترین و منطقی ترین و علمی ترین شیوه ممکن جلوگیری شود. یارانه ای که تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ به مردم پرداخت می‌شود همچنان پرداخت شود. اما روش رسیدن به دست مردم با روش فعلی صحیح نیست و باید روش دیگری را جایگزین کنیم.

وی اشاره کرد: در موارد مختلف نسخه های متفاوتی وجود دارد. در مورد کالاهایی که با معاش مردم در ارتباط هست یک پیشنهاد و روش جایگزین داریم که همان کارت‌های اعتباری است. کوپن و کالابرگ روش منسوخ شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ما کمیسیون ویژه مشترک بین مجلس و دولت تشکیل دادیم که کارشناسان روی این پیشنهاد کار کنند.

مرحبا گفت: کارت اعتباری وسیله ای است خیلی مدرن تر از کوپن هم از نظر نظارت و شکل و روش استفاده و با آن کاملاً متفاوت است.

کد خبر: ۱۱۴٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha