۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
منهارت MHX۳ رقیب می طلبد
باورایایی ها در حال افزایش قدرت

منهارت MHX۳ رقیب می طلبد

شرکت تیونیگی منهارت X۳ نسل جدید را ارتقا داده و قدرت آن را به ۶۲۶ اسب بخار رسانده و یک فیس لیفت جدید از X۳ را به بازار عرضه خواهد کرد بنابراین، ب ام و X۳ تیون شده در کلاس SUV حریف می طلبد.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی ب ام و به تازگی نسل جدیدی از X۳ را رونمایی و عرضه بازار کرده است. بازار سال جاری نیاز به ارتقا طراحی از نظر زیبایی برای خودروهای SUV و CUV دارد. قدرت نسل جدید X۳ حدود ۵۰۳ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است. اگر این مقدار قدرت مالک خودرو را راضی نکند، گروه منهارت پیشنهاد جدیدی برای این نسل دارد.

منهارت با ایجاد تغییراتی در ظاهر و مشخصات فنی خودرو، فیس لیفتی از X۳ برپایه یک CUV کوچک طراحی و عرضه کرده است. این تیونر آلمانی پیشرانه ۳ لیتری تویین توربو ب ام و را بهینه سازی کرده که با تغییر در پمپ روغن، قدرت X۳ را از ۵۰۳ اسب بخار به ۶۲۶ اسب بخار و ۷۸۵ نیوتن متر گشتاور رسانده است. البته این تنها بخش تغییرات در این خودرو نیست بلکه اگزوز فولادی ضد زنگ و سیستم کنترل سوپاپ را نیز ارتقا داده است.

البته اگر مشتریان خارج از کشور آلمان باشند، می توانند خودروهای با اگزوزهای سرامیکی توام با سیستم تعلیق تنظیم شونده در کنار فنر بندی مستحکم را سفارش و انتخاب کنند. البته سیستم تعلیق را نیز مشتریان آلمانی می توانند سفارش دهند، اما اگزوز با روکش سرامیکی به دلیل استانداردهای زیست محیطی قابلیت سفارش را ندارد.

در مورد این تغییرات باید اشاره داشت که متخصصان این تیونر به دنبال استفاده از قطعات فیبر کربن برای اجزای مانند اسپویلرهای جلو، دیفیوزر ها، ورودی های هوا سپر دو تکه، پوشش آیرودینامیکی آینه ها و روکش وینیل را در کنار لاستیک های ۲۱ اینچی سفارش دهند. البته لاستیک ها متعلق به آلپنا بوده و تزئینات طلا نیز در لبه آن به صورت رایگان برای مشتریان انجام خواهد شد.

باتوجه به اینکه قدرت X۳ افزایش یافته، شرکت تیونری منهارت اعلام کرد که ترمزها و فرمان پذیری خودرو به بهترین شیوه ممکن ارتقا یافته تا ایمنی محصول افزایش یابد. گفتنی است که فقط این تغییر حدود ۳۳۰۰ دلار افزایش قیمت به کل هزینه های تیون اضافه خواهد کرد. منهارت برای اجرای همین تیون روی محصول X۴ نیز اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر: ۱۱۴٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha