۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
تولید فولاد ایران در سپتامبر نصف شد| چینی ها چقدر تولید کردند؟
بازار گزارش می دهد

تولید فولاد ایران در سپتامبر نصف شد| چینی ها چقدر تولید کردند؟

ایران به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱ حدود ۱۹.۳ میلیون تن تولید کرده که نشان دهنده کاهش ۸.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

بازار؛ گروه صنعت: تولید فولاد در جهان ۸.۶ درصد کاهش یافت. این آخرین آمار اعلامی از طرف انجمن جهانی فولاد است که نشان می دهد در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۱ حدود یک هزار و ۴۶۱ میلیون تن فولاد در جهان تولید شده که حدود ۸۰۵ میلیون تن آن مربوط به چین است.

فولاد در سال های گذشته آلاینده ترین صنعت جهان شناخته شده و به همین دلیل کشورهایی همچون چین در تلاش برای کاهش تولیدات خود هستند.  

تولید فولاد ایران در سپتامبر نصف شد| چینی ها چقدر تولید کردند؟
کاهش تولید فولاد در چین

با این وجود چینی ها همچنان با فاصله ۷۱۸ میلیون تنی با هند به عنوان دومین تولیدکننده فولاد جهان، همچنان در جایگاه نخست این رده بندی قرار دارند. این گزارش همچنین هند را با تولید حدود ۸۷ میلیون تن، ژاپن را با تولید ۷۲، آمریکا را با تولید ۶۴  و روسیه را با تولید ۵۶ میلیون تن به عنوان بزرگترین تولیدگنندگان فولاد جهان معرفی کرده است.

ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد

آنگونه که آمارها نشان می دهد ایران به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱ حدود ۱۹.۳ میلیون تن تولید کرده که نشان دهنده کاهش ۸.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

انجمن جهانی فولاد می گوید که تولید فولاد خام ایران در ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر)، حدود ۱.۳  میلیون تن بوده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۱.۴  درصد کمتر شده است. دلیل اصلی این کاهش تولید را می توان قطعی های برق در تابستان امسال دانست.  

در ماه سپتامبر  ایران  حدود ۱.۳  میلیون تن فولاد تولید کرده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۱.۴  درصد کاهش را نشان می دهد

تولید فولاد ایران در سپتامبر نصف شد| چینی ها چقدر تولید کردند؟
وضعیت تولید فولاد در امریکا

تولید کدام کشور ها بیشتر شد؟
بنا به گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد دنیا در ماه سپتامبر امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۸.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۴۴.۴ میلیون تن رسیده است. جالب است که بدانید تولید چین بزرگترین فولاد ساز جهان در ۳ فصل ابتدایی سال ۲۰۲۱ تنها ۲ درصد بیشتر شده  ضمن اینکه تولیدات این کشور هم در سپتامبر کاهش ۲۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است. به گزارش انجمن جهانی فولاد در این مدت در  ۸۰۵.۹ میلیون تن فولاد در چین تولید شده است. چین در قالب سیاست‌های محیط‌زیستی سخت‌گیرانه، کاهش تولید فولاد را در سال ۲۰۲۱ دنبال می‌کند. در ماه سپتامبر برای چهارمین ماه پیاپی تولید فولاد چین کاهش یافت. این در حالی است که  تولید فولاد آمریکا نسبت به سپتامبر سال گذشته  ۲۲ درصد، تولید فولاد ژاپن ۲۵.۶ درصد و تولید فولاد برزیل ۱۵.۳ درصد  رشد کرده  است.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha