۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
مرغداران قزوینی مراقب تشکیل گروه‌های قاچاق باشند
استاندار قزوین:

مرغداران قزوینی مراقب تشکیل گروه‌های قاچاق باشند

قزوین- استاندار قزوین گفت: اگرچه طی یک سال گذشته روزهای سختی برای دامداران مرغداران در تامین نهاده‌های دامی بود اما باید مراقب باشیم این مشکلات موجب ایجاد تیم‌های حرفه‌ای قاچاق در استان نشود.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت الله جمالی پور چهارشنبه شب در همایش اتحادیه مرغداران استان قزوین که در سالن اجتماعات فرمانداری تاکستان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزارشد، اظهار داشت: سال گذشته بسیاری از مرغداران و دامدران استان قزوین برای تامین نهاده های دامی مورد نظر خود دچار مشکل بودند و روزهای سختی را گذراندند، اما در همه این مدت با همراهی مناسب با مدیریت استان تلاش کردیم تا نیازهای مردم در بازار تامین شود.

وی گفت: با وجود کمبودهای مقطعی ایجاد شده همواره تلاش ما بر این بود که اجازه ندهیم دلالان و تیم های قاچاق وارد میدان شوند و در این خصوص نیز با سوء استفاده کنندگان برخورد جدی صورت گرفت اما همچنان برای ادامه این روند نیازنمد همراهی تولید کنندگان هستیم.

همکاری بین صنعت دام و طیور
استاندار قزوین با بیان اینکه همکاری بین مدیران استانی و تولید کنندگان در صنعت دام و طیور در کنار این که می تواند به مدیریت بازار و بهبود شرایط برای تامین نیازهای مردم منجر شود میتواند به نفع تولید کنندگان نیز باشد، گفت:  در این زمینه مهم ترین چالش ما جلوگیری از ایجاد رانت و تیم های قاچاق این کالاهای اساسی به خارج از استان است که در این خصوص نیز برنامه ریزی هایی انجام شده است اما حلقه اولیه برای جلوگیری از ایجاد این مشکل مقاومت تولیدکنندگان و عدم همکاری آنها با دلالان است.

جمالی پور گفت: مجموعه مدیریت استان قزوین در تلاش است تا هرچه زودتر نبست به رفع مشکلات موجود رد مسیر پیش روی تولیدکنندگان گام بردارد که ایجاد سدهای متعدد برای مدیریت منابع آبی و کمک به کشاورزی استان از این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه سد بالاخانلو امروز به پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد رسیده است که به امید خدا در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید و میتواند بخشی از نیاز منطقه در تامین منابع آبی برای کشاورزی را تامین کند، ابراز کرد: مدیریت استان سهم خود را در برخورد قانونی و جدی با قاچاقچیان و برهم زنندگان نظم در استان ایفا کرده است ولی برای تکمیل این زنجیره نیازمند همراهی تولیدکنندگان نیز هستیم.

قزوین همچنان در صدر لیست برترین تولیدکنندگان کشور
فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به چالش های تامین مرغ در استان گفت: اگرچه از نزدیک به یکسال گذشته در مقاطعی از زمان برای تامین مرغ مورد نیاز در بازارها دچار چالش بودیم اما همواره با هماهنگی های سریع صورت گرفته نیاز تامین شده است ولی باید بدانیم در مقطع کنونی آرامش نسبی به بازار مرغ در استان بازگشته است.

فاطمه خمسه گفت: در این مدت تولیدکنندگان نیز در کنار ما برای تامین آرامش و ثبات در بازار پای کار بودند اگرچه کمبود نهاده ها موجب شده بود تا برخی از تولیدکنندگان برای تامین نهاده های خود دچار مشکل باشند اما همچنان برای تامین امنیت غذایی خانوار و ایجاد رضایت در بین شهروندان تلاش کردند تا همچنان فرآیند تولید ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: شاید همین روحیه جهادی در تولید و حمایت از مردم موجب شده است تا با وجود همه مشکلات، کم آبی و بحران هایی که امسال تولیدکنندگان و کشاورزان استانی با آن مواجه بودند همچنان اسم استان قزوین در ۱۰ اسم برتر در لیست تولیدکنندگان و کشاورزان در کشور باشد.  افزایش هزینه های تولید، کم آبی و شیوع بیماری کرونا همه و همه بر فعالین این عرصه روزهای دشواری را تحمیل کرد که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک بتوانیم شاهد رفع این مشکلات باشیم.

تاکستان نیازمند  احداث کشتارگاه صنعتی است
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نیاز شهرستان تاکستان به احداث کشتارگاه صنعتی بیان کرد: بخش قابل توجهی از کشتارگاه های صنعتی استان قزوین در حوزه طیور در شهرستان آبیک متمرکز است که به دلیل نزدیکی به البرز و پایتخت در زمان کمبود کالا مقصد بسیاری از سوء استفاده کنندگان قرار میگیرد.

رجب رحمانی با بیان اینکه تمرکز در این گونه از صنایع می تواند موجب ایجاد محدودیت گردد و از این رو امروز نیاز است تا برای تامین مناطق دیگر استان قزوین کشتارگاه های صنعتی در تاکستان نیز دایر شود، گفت: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده ها در نظر گرفته است اما بنده معتقدم این مسئله نمی‌تواند درمان کننده مشکل باشد.

وی با بیان اینکه برای مدیریت شرایط نیازمند این هستیم که در بازه زمانی کوتاهی تولید نهاده های دامی در داخل کشور با جدیت دنبال شود، چرا که هر ساله هزینه و انرژی زیادی برای مسئله تامین نهاده های دامی از خارج از کشور صرف می شود که عمدتا نتیجه دلخواه را به همراه ندارد، افزود:  در کشوری که مصرف مرغ بالا است باید بتوانیم امکانات اولیه پرورش طیور را رونق دهیم تا در مواقع بحرانی دچار کمبود تولید و آشفتگی در بازار نباشیم.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha