۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
همکاری ایران و ترکمنستان برای ارسال برق به افغانستان
وزیر نیرو اعلام کرد

همکاری ایران و ترکمنستان برای ارسال برق به افغانستان

وزیر نیرو از انجام مذاکراتی با وزیر ترکمنستان برای ارسال برق مازاد نیروگاه برق آبی این کشور از طریق تاجیکستان به افغانستان خبر داد.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان در پایان دیدار با وزیر امور خارجه تاجیکستان گفت: در ترکمنستان نیروگاه برقابی خوبی احدادث کردیم که در حال حاضر این نیروگاه در حال تولید برق است و بخش قابل توجه‌ای از ایام سال، برق صادر شده را به دولت تاجیکستان تحویل می‌دهد؛ ضمن اینکه ما مذاکراتی با وزیر داشتیم مبنی بر اینکه در ایامی که تاجیکستان نیاز به برق ندارد امکان صادرات برق را از تاجیکستان به افغانستان فراهم کند که قرار شد بررسی‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه خدمات فنی، مهندس و احداث نیروگاه‌های برق آبی، همکاری خوبی بین دو کشور ایران و تاجیکستان وجود دارد گفت: وزارت نیرو به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری بین ایران و تاجیکستان، فعالیت اقتصادی ۲ کشور را پیگیری می‌کند.

محرابیان ادامه داد: در پی سفر ریاست جمهور به کشور تاجیکستان و برگزاری اجلاس شانگ‌های در شهر دوشنبه، اجلاس مشترکی با کشور تاجیکستان داشتیم که این جلسه با وزیر خارجه تاجیکستان برای بررسی پیشرفت‌های سندهای امضا شده در اجلاس دوشنبه بود.

وی گفت: این جلسه نشان داد روابط ایران با کشور تاجیکستان به صورت فعال ادامه دارد.

وزیر نیرو تصریح کرد: نیروگاه برق آبی سنگ توده در تاجیکستان احداث کردیم و در حال حاضر کشور تاجیکستان با توجه به منابع آبی غنی و رودهای خروشان، برنامه جدی برای توسعه نیروگاه‌های برق آبی دارد که در این رابطه توافقاتی با این کشور صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به تاکید روسای جمهوری دو کشور، در زمینه فعالیت‌های اقتصادی بین ایران و تاجیکستان، امیدواریم شاهد توسعه و افزایش این روابط باشیم.

محرابیان ادامه داد: نیرو گاه سنگ توده، ۲۲۰ مگاوات ظرفیت تولید دارد که با احداث نیروگاه بعدی، ظرفیت آن افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha