۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین قزوین تخصیص یافت
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی قزوین:

۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین قزوین تخصیص یافت

قزوین- مدیر امور فنی و مهندسی و آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال در سال جاری برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی باغی و زراعی استان تخصیص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، احمد مستخدمی اظهار داشت: برای اجرای طرح های مصوب آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان باید ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار تخصیص یابد.

وی گفت: در سال جاری حدود هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به روش های نوین آبیاری مجهز شده اند.

مستخدمی اظهار داشت: هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ هکتار سامانه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان قزوین در دست اجرا قرار دارد.

مدیر امور فنی و مهندسی و آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: اجرای طرح های آبیاری نوین گام مهمی برای حرکت از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن است و باعث بهره وری در این بخش و اقتصادی شدن فعالیت های کشت و کار می شود.

مستخدمی خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی، یکی از چالش های مهم پیش روی کشاورزی کمبود منابع آب بوده که برای کاهش این چالش بهترین راهکار موجود، تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری است.

وی یادآور شد: براساس ارزیابی های انجام شده ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین از قابلیت اجرای طرح های آبیاری نوین برخوردار هستند.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha