۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
سندبلاست شیشه روشی نوین در طراحی نقوش بر روی شیشه

سندبلاست شیشه روشی نوین در طراحی نقوش بر روی شیشه

در حال حاضر در صنعت طراحی شیشه پیشرفت های زیادی صورت گرفته است و از طرق مختلفی برای شیشه ها طرح های متنوع ایجاد می کنند.

به گزارش بازار، در حال حاضر در صنعت طراحی شیشه پیشرفت های زیادی صورت گرفته است و از طرق مختلفی برای شیشه های طرح های متنوع ایجاد می کنند. یکی از این راه ها سندبلاست کردن شیشه است که در طی این فرآیند شیشه را مات می کنند. حال این مات کردن می تواند به شکل ها و طرح های مختلفی انجام شود. سندبلاست کردن را بر روی شیشه های مختلف می توان انجام داد. با انجام سندبلاست بر روی شیشه می توان نقوش مختلفی را بر روی شیشه به وجود آورد.

سندبلاست کردن هم می تواند به صورت جزیی و هم به صورت کلی بر روی شیشه انجام داد. به عبارتی هم می توان شیشه را تماما نقش زد و هم اینکه شیشه را به صورت مات و شفاف همزمان درآورد. تمام این موارد بر طبق سفارش و نظر مشتری انجام می شود. حتی اینکه از چه طرح سندبلاستی برای کجا استفاده شود نیز می تواند امری کاملا شخصی باشد. اما اگر تجربه کافی در این زمینه را ندارید کمک گرفتن از یک شخص متخصص می تواند موجب ایجاد طرح های مناسب با مکان مورد نظر شما شود. به خصوص اگر شرکت شما حالت تبلیغاتی داشته باشد سندبلاست کردن طرح تبلیغاتی و حتی لوگوی شرکت بر روی شیشه می تواند در پیشبرد روند کسب و کار شما بسیار موثر باشد. به طور کلی باید گفت استفاده از شیشه سندبلاست شده محدودیت مکانی ندارد و تمامی افراد چه در زمینه های تجاری و اداری و چه در منازل مسکونی مورد نظر خود می توانند از آن استفاده کنند. از ان جا که قسمتی از شیشه که سند بلاست می شود نسبت به قسمت شفاف نور کمتری را از خود عبور می دهد بهتر است زمانی که می خواهید طرح مورد نظر خود را برای سندبلاست کردن بر روی شیشه سفارش دهید به موقعیت مکانی شیشه نیز توجه داشته باشید. مهم است که در مکان مورد نظر شما به چه میزان نور نیاز خواهید داشت.

کرتین وال نمایی ساختمان

یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان که می تواند از لحاظ مالی نیز موجب افزایش ارزش هر ساختمان شود قسمت نمای بیرونی ساختمان است. ساختمانی با نمای زیبا و جذاب می تواند نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند که برای یک بار هم که شده از ساختمان دیدن کنند. عوامل زیادی از جمله سلیقه افراد و تعداد طبقات و شرایط محیطی ساختمان می توانند در ساخت نمای مناسب برای آن ساختمان تاثیرگذار باشند. حتی نمای ساختمان علاوه بر زیبایی می تواند نقش محافظ ساختمان را ایفا کند. نماهای ساختمانی می توانند با مصالح مختلفی از جمله سنگ و بتن و فلز و کامپوزیت و حتی شیشه ساخته شوند.

سندبلاست شیشه روشی نوین در طراحی نقوش بر روی شیشه

یکی از بهترین و پر کاربردترین نماها که جنبه مدرن سازی ساختمان را نیز دارد نمای کرتین وال است. نمای کرتین وال در دسته نماهای شیشه ای قرار دارد و در نوع خود حقیقتا بی نظیر است. وزن حاصل از شیشه های موجود بر این نما به هیچ عنوان بر ساختمان وارد نمی شود بلکه  بر روی پایه های خود نمای کرتین وال قرار می گیرد. از طرف مقابل نیز هیچگونه وزنی از سمت ساختمان بر روی نمای کرتین وال وارد نمی شود و تنها وزنی که این نما تحمل می کند تنها وزن خودش و در برخی موارد فشارهایی است که در شرایط جوی نامناسب ممکن است بر آن وارد شوند.

به عبارت بهتر می توان گفت که نمای کرتین وال سازه ای جدا از ساختمان به حساب می آید. از آنجا که این سازه از شیشه ساخته می شود مزیت های بسیاری برای ساختمان در بر دارد. از جمله آن ها می توان به بهینه کردن مصرف انرژی اشاره کرد. چون شیشه عایق حرارت است و نمی گذارد انرژی های موجود در درون ساختمان به بیرون نفوذ کنند. از طرف دیگر نمای کرتین وال هوای سرد بیرون را نیز مهار کرده و از نفوذ آن به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

چاپ بر روی شیشه بدون محدودیت برای ساخت شیشه های طرح دار

هر چند که برای انجام عملیات چاپ بر روی شیشه توصیه می شود ضخامت شیشه مورد نظر را متناسب با سینی دستگاه چاپ انتخاب کنید اما چاپ را می توان بر روی شیشه ها با هر ضخامتی انجام داد و این امر محدودیتی را در بر ندارد. این امر یکی از ویژگی های بسیار خوب چاپ بر روی شیشه است.

برای انجام عملیات چاپ بر روی شیشه حتی محدودیتی برای طرح مورد نظر نیز وجود ندارد. تمامی طرح ها حتی با جزییات بسیار زیاد نیز با دستگاه قابلیت چاپ بر روی شیشه را دارند. یکی از نکات بسیار خوب در رابطه با طرح مورد نظر برای چاپ بر روی شیشه این است که شکل و شمایل طرح مورد نظر برای چاپ بر روی شیشه هیچ نوع تغییرات قیمتی را به وجود نمی آورد. تنها کافی است طرح مورد نظر کیفیت لازم برای چاپ شدن بر روی شیشه را داشته باشد. با چاپ بر روی شیشه سکوریت می توان زیباترین پارتیشن های شیشه ای، شیشه های بالکن، حمام شیشه ای و ... سازه های دیگر شیشه ای را بهترین شکل ساخت.

سندبلاست شیشه روشی نوین در طراحی نقوش بر روی شیشه

اگر بخواهید چاپ مورد نظر از استحکام خوبی برخوردار باشد باید سطح اولیه شیشه کاملا تمیز و عاری از هر نوع لکه انتخاب شود. شیشه های چاپ شده را می توان علاوه بر مکان ها اداری و تجاری برای ساختمان های مسکونی نیز مورد استفاده قرار داد. بسیاری از افراد با سلیقه برای شیشه های پارتیشن حمام، شیشه های بین کابینتی و... از شیشه های چاپی با طرح های دلخواه استفاده می کنند. از آنجا که چاپ بر روی شیشه به سادگی پاک نمی شود و دوام بالایی دارد می توان برای نمای ساختمان ها نیز از شیشه چاپ شده استفاده کرد زیرا این شیشه ها در شرایط جوی مختلف و نامساعد حالت اولیه خود را حفظ می کنند. برای چاپ بر روی شیشه به روش یووی ابتدا طرح مورد نظر توسط جوهر به صورت مستقیم بر روی شیشه حک می شود و سپس به سرعت آن را با استفاده از تابش نور یووی خشک می کنند.

کد خبر: ۱۱۴٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha