۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
تولید محلول‌های الکلی ضد عفونی کننده در آذربایجان غربی به حد اشباع رسید
معاون دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

تولید محلول‌های الکلی ضد عفونی کننده در آذربایجان غربی به حد اشباع رسید

ارومیه - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه تولید و تامین محلول‌های الکلی ضدعفونی کننده در استان به حد اشباع رسیده است.

جلال غفارزاده ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور گفت: با اعلام فراخوان به واحدهای تولیدی برای فعال کردن خط تولید محلول الکلی ضد عفونی کننده و صدور پروانه در راستای ورود واحدهای تولیدی به مدار تولید درصدد حل این مشکل برآمدیم.

وی ادامه داد: در طول ۳۰ روز بیش از ۴۰۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده تولید و با مدیریت توزیع هدفمند، در سطح داروخانه های استان توزیع شد.

غفارزاده با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی با حداکثر ظرفیت از همان روز ابتدایی گفت: ۲۸ مورد پروانه برای واحدهای تولیدی در این خصوص صادر شد.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به فازبندی حل مشکل کمبود مواد ضدعفونی در استان گفت: در ابتدا و در قالب فاز اول، نیاز تمامی سازمان‌ها، بانک‌ها، موسسات خیریه و دیگر دستگاه و نهادهای  استان برای ضدعفونی سطوح و دست برطرف شد.

وی در خصوص فاز دوم نیز گفت: در این مرحله ۳۶۴ هزار لیتر از این محلول ها برای تامین نیاز شهروندان بین داروخانه های استان توزیع شد.

غفارزاده ادامه داد: در فاز سوم از طریق شرکت توزیع، حدود ۶۰ هزار  لیتر در احجام مختلف، ماده ضدعفونی کننده مورد نیاز داروخانه‌های استان تامین شد.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در فاز چهارم از طریق شرکت های توزیع دارو و تجهیزات پزشکی بیش از ۱۶ هزار لیتر محلول ضدعفونی توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تامین نیاز مردم به محلول های ضدعفونی برطرف شده و به حد اشباع رسیده است، گفت: مردم نباید از این بابت نگران باشند. 

کد خبر: ۱۱٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha