۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
افزایش ۴۳ درصدی عرضه روغن موتور در کشور| تلاش برای حذف واسطه‌های فروش
مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم عنوان کرد؛

افزایش ۴۳ درصدی عرضه روغن موتور در کشور| تلاش برای حذف واسطه‌های فروش

همدان- مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم بابیان اینکه شرکت نفت سپاهان نیمه نخست امسال ۳۷۳ هزار تن انواع محصول تولید کرده است، گفت: میزان عرضه روغن موتور نسبت به پارسال ۴۳ درصد افزایش داشته است.

محمدصادق قلی زاده در حاشیه افتتاح شعبه شرکت کیمیا اسپیدی، سازمان فروش و توزیع مویرگی شرکت نفت سپاهان در استان همدان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت نفت سپاهان سال ها است که در حوزه سرویس روان کار و روان موتور مشغول فعالیت است، عنوان کرد: محصولات این شرکت با برند اسپیدی در بازار وجود دارد.  

وی ادامه داد: شرکت کیمیا اسپیدی قشم به عنوان اولین و بزرگترین شرکت فروش و توزیع مویرگی روغن موتور در کشور فعال است و تاکنون در ۱۲ استان شعبه فعال کرده و از ابتدای هفته شعبه های اردبیل و همدان افتتاح شده و تا پایان هفته شعبه سمنان افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم به حمایتی بودن این محصول نیز اشاره کرد و گفت: قیمت این محصول توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان تعیین می‌شود و هیچ کدام از شرکت های روانکار (شرکت نفت سپاهان با برند اسپیدی، شرکت نفت ایرانول، شرکت نفت بهران و شرکت نفت پارس) قادر نیستند قیمت محصولات خود را به صورت مستقل تغییر دهند؛  بنابراین دو عاملی که می‌تواند منجر به ثبات و یا عدم ثبات و التهاب در بازار روغن موتور شود اولی تولید و عرضه و دومی عدم توزیع مناسب است.

وی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: افتتاح هر شعبه متناسب با هر استان به صورت حدودی، چهار میلیارد تومان سرمایه گذاری احتیاج دارد و افرادی که در این حوزه تخصص دارند می‌دانند هزینه بر سود، غالب است و چون حاشیه سود پایین است به صرفه نیست اما ما به دلیل مسئولیت اجتماعی این کار را انجام می دهیم تا باری از دوش مردم، کم کنیم.

شرکت نفت سپاهان با برند اسپیدی در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۳۷۳ هزار تن انواع محصولات تولید کرده است

قلی زاده با بیان اینکه شرکت نفت سپاهان با برند اسپیدی در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۳۷۳ هزار تن انواع محصولات تولید کرده است، اظهار کرد: از این میزان حدود ۲۳۷ هزار تن صادر و موجب ارزآوری برای کشور شده که با فاصله بسیار در مقایسه با رقبا قرار دارد و حدود ۱۴۵ هزار تن از انواع محصولات را در داخل کشور عرضه کرده که حدود ۶۳ هزار تن، روغن موتور(بنزین و دیزل) بوده است.

وی در این خصوص تشریح کرد: میزان عرضه روغن موتور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته که البته تنها شرکت روانکار است که از منظر توزیع روغن موتور در کشور طی ۶ ماهه امسال رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم عنوان کرد: سهم شرکت نفت سپاهان در بازار روغن موتور به بیش از ۳۰ درصد رسیده که نشان دهنده این مهم است که این شرکت در حوزه تولید بسیار خوب عمل کرده است.

وی با عنوان اینکه از نظر تولید با توجه به حمایت هایی که لحاظ می شود و همچنین با توجه به نظارت هایی که از طریق دستگاه های دولتی صورت میگیرد مشکل خاصی در شرکت نفت سپاهان نسبت به سایر رقبا وجود ندارد، گفت: توزیع مناسب محصولات عامل بسیار تاثیرگذار و گلوگاه است و مزیت رقابتی و توزیعی دارد و شرکت نفت سپاهان این عارضه را به درستی شناسایی و اقدام به ایجاد سازمان فروش و توزیع مویرگی کرده که مهمترین هدف آن، توزیع گسترده محصولات است.

قلی زاده با بیان این موضوع عنوان کرد: ایده ما این است که محصول در همه جا در دسترس باشد و در این مسیر سعی شده با حذف واسطه‌ها وارد کار شده و مانع از ورود کالای تقلبی، گرانفروشی، انحصار و غیره شویم؛ اما در مجموع در این عرصه، نیاز به نظارت دقیق بر توزیع است.

مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه از ۶۳ هزار تن روغن موتور عرضه شده شرکت سپاهان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳ هزار تن توسط شرکت کیمیا اسپیدی به صورت مویرگی و مستقیم عرضه شده است، تشریح کرد: این شرکت در ۶ ماهه نخست سال گذشته نیز حدود هفت هزار و ۳۰۰ تن فروش و توزیع و در کل سال گذشته حدود ۲۲ هزار تن توزیع داشته است.

وی ادامه داد: شرکت طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از عملکرد سال گذشته توزیع کرده و این نشان می دهد که شرکت نفت سپاهان در تلاش بوده تا روغن موتور مورد نیاز کشور را به صورت مستقیم و با نظارت کامل و دقیق توزیع کند ضمن اینکه سعی داریم با تحلیل علمی و تجربی نیاز کشور را شناسایی و به تناسب آن وضعیت و نیازهای استان های کشور را بر حسب شرایط، مسیرهای عبوری، شرایط آب و هوایی، معیشت مردم، ویژگی‌های فرهنگی، تعداد خودروهای سبک و سنگین و غیره شناسایی تا بتوانیم محصولاتی مناسب تولید و عادلانه توزیع کنیم.

معاون بازاریابی و فروش شرکت کیمیا اسپیدی قشم نیز در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح کرد: شرکت نفت سپاهان تولید کننده پایه روغن موتور خودرو در خاورمیانه است و در بحث صادرات بخش عمده ای از بازار تولید روانکار داخل کشور را بر عهده دارد.

مهرداد زاده‌حیدری با بیان اینکه رسالت شرکت کیمیا  اسپیدی، توزیع عادلانه روانکار در سطح  کشور است، عنوان کرد: برنامه ما این است که داخل همه شهرهای استان فروشنده داشته باشیم و در صورت استقبال مردم تا ۶ ماه آینده این اتفاق، رخ خواهد داد.

با افتتاح این شعبه در همدان ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد

وی با اشاره به اینکه این شرکت ۱۲ شعبه در ۱۲ استان داشت که در طی روزهای اخیر شعبه اردبیل به عنوان سیزدهمین شعبه افتتاح شد و امروز هم شعبه همدان به عنوان چهاردهمین شعبه شروع به کار کرد و فردا افتتاح شعبه سمنان را در دستور کار داریم، عنوان کرد: با افتتاح این شعبه در همدان ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

معاون بازاریابی و فروش شرکت کیمیا اسپیدی قشم با بیان اینکه در نظر داریم تا پایان سال ۲۰ شعبه از شعبات این شرکت را در استان های مختلف کشور افتتاح کنیم، اضافه کرد: هدف اصلی ما رساندن کالای اصل و با کیفیت مناسب، برای مصرف کننده است.

زاده‌حیدری تاکید کرد: کالایی تولیدی در شرکت نفت سپاهان در برخی مواقع تا دو برابر قیمت به دست مصرف کننده می‌رسید که با احداث شعبه در استان همدان، قصد داریم محصولات را با قیمت مصوب به دست مردم برسانیم.

کد خبر: ۱۱۴٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha