۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
بی توجهی زنگنه به فرسودگی سامانه سوخت رسانی| عرضه بنزین ۳ هزار تومانی در جایگاه ها
رئیس انجمن فرآورده های نفتی در گفتگو با بازار:

بی توجهی زنگنه به فرسودگی سامانه سوخت رسانی| عرضه بنزین ۳ هزار تومانی در جایگاه ها

رئیسی فرد، رئیس انجمن شرکت‌های توسعه فرآورده های نفتی با بیان اینکه سامانه سوخت مربوط به سال ۸۵ است، گفت:در سال های گذشته چندین بار نسبت به فرسودگی این سامانه هشدار دادیم اما آقای زنگنه توجهی نمی کرد.

بازار؛ گروه آب و انرژی : حواشی بنزینی دولت سیزدهم تمامی ندارد. تنها چند روز بعد از افزایش گمانه زنی ها درباره رشد قیمت بنزین، حالا سامانه سوخت رسانی دچار مشکل شده است.

حالا در بسیاری از پمپ بنزین ها سوخت رسانی متوقف شده و در برخی هم فقط بنزین ۳ هزار تومانی عرضه می شود. بسیاری این اختلال را گامی برای حذف بنزین یارانه ای می دانند. البته وزارت نفت این خبر را تکذیب کرده و گفته که مشکل پمپ بنزین ها در حال رفع شدن است.  

در این میان برخی از فعالان این صنف می گویند بروز چنین مشکلی در کشور از مدت ها قبل قابل پیش بینی بود.

سامانه سوخت جایگاه ها در سال های گذشته مستهلک و از کار افتاده شده است. ضمن اینکه در دولت قبلی تعمیرات دوره ای و نوسازی این سامانه به خوبی انجام نشده است

ناصر رئیسی فرد، رئیس انجمن شرکت‌های تامین و توزیع فرآورده های نفتی کشور در گفتگو با خبرگزاری «بازار» با اشاره به اینکه سامانه سوخت جایگاه ها مربوط به ۱۵ سال پیش است، ادامه داد : سامانه سوخت جایگاه ها در سال های گذشته مستهلک و از کار افتاده شده است. ضمن اینکه در دولت قبلی تعمیرات دوره ای و نوسازی این سامانه به خوبی انجام نشده است.

وزیر سابق نفت هیچ توجهی به تبعات فرسودگی سامانه سوخت رسانی نداشت چرا که برای مدت طولانی استفاده از کارت برای سوخت گیری را کاری بیهوده و هزینه برای اقتصاد کشور می دانست

او با بیان اینکه بارها نسبت به تبعات فرسودگی سامانه سوخت رسانی در کشور به زنگنه هشدار داده بودیم، ادامه داد: اما وزیر سابق نفت هیچ توجهی به این مساله نداشت چرا که برای مدت طولانی استفاده از کارت برای سوخت گیری را کاری بیهوده و هزینه برای اقتصاد کشور می دانست.

رییس سابق انجمن صنفی جایگاه داران سوخت معتقد است که بهترین روش برای سوخت گیری استفاده از کارت های بانکی افراد است. در این کار در واقع به صورت شفاف مشخص می شود که هر فرد چه میزان بنزین دریافت کرده است. اما به نظر می رسد که شفاف سازی در اقتصاد ایران مخالفان زیادی دارد.

این فعال صنفی همچنین با بیان اینکه مشکل جایگاه های سوخت به صورت موقت در حال برطرف شدن است، ادامه داد : هم اکنون در برخی از جایگاه ها سوخت گیری بدون کارت سوخت و بر مبنای قیمت آزاد (بنزین ۳ هزار تومانی) در حال انجام است.

کد خبر: ۱۱۴٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha