۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
نظام پرداخت کشور مانند گوشت قربانی شده است
کارشناس مسائل اقتصادی:

نظام پرداخت کشور مانند گوشت قربانی شده است

رضوی پور، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: نظام پرداخت به یک گوشت قربانی تبدیل شده و هر قشری به فکر دستمزد خود است و لذا سیستم را باید به یک سیستم یکپارچه قابل‌ کنترل برگردانیم.

به گزارش بازار، سید حسین رضوی پور کارشناس اقتصاد ضمن اشاره به تصمیماتی که روند تورمی ایجاد می‌کند گفت: وقتی کسری بودجه عمیقی داریم و نگاه همواره به سمت افزایش هزینه بوده، نتیجه‌ای جز تورم رخ نخواهد داد.

رضوی پور با اشاره به ۱۰ طرح مربوط به افزایش حقوق و دستمزد قشری در مجلس افزود: از یکپارچگی در نظام جبران خدمت خارج شدیم و تمام اقشار به دنبال افزایش حقوق برای خود هستند و توسط مجلس پیگیری می‌شود و در نهایت هزینه افزایش می‌یابد بدون آنکه پشتوانه‌ای داشته باشد.

این کارشناس اقتصاد، مقایسه اقشار با یکدیگر را آفت اصلی این معضل دانست و خاطرنشان کرد: اقشار این مطالبات را به مجلس می‌برند و موجب شده نظام پرداخت به یک گوشت قربانی تبدیل شود و هر قشری به فکر دستمزد خود باشد و لذا سیستم را باید به یک سیستم یکپارچه قابل‌کنترل برگردانیم.

وی در رادیو گفت‌وگو، تنزل ارزش بازار بورس را نتیجه بازتاب زنجیره‌ای از مسائل دانست و افزود: این موارد قابل‌پیش‌بینی بود چرا که وقتی دولت را مکلف می‌کنیم که برخی هزینه‌ها را انجام و آنها را تأمین مالی کند، دولت مجبور می‌شود به سمت بازار بورس برود و وقتی این بازار کشش کافی ندارد ظرفیت جذب منابع را ندارد و منجر به اُفت ارزش بازار می‌شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha