۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
اوپک‌پلاس برای افزایش عرضه نفت عجله نکند
وزیر انرژی عربستان:

اوپک‌پلاس برای افزایش عرضه نفت عجله نکند

بن سلمان، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که اوپک‌پلاس برای افزایش عرضه نفت خام نباید عجله‌ای داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، عبدالعزیز بن سلمان در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد که با وجود افزایش قیمت‌ها، رویکرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) به تعدیل عرضه نفت باید همچنان محتاطانه باشد.

وی اظهار کرد که تولید بیشتر تنها زمانی توجیه دارد که هدف مشخصی برای آن وجود داشته باشد. به گفته وزیر انرژی عربستان، اکنون چنین هدفی وجود ندارد، زیرا تغییر رویکرد شرکت‌های برق برای جایگزین کردن گاز یا زغال‌سنگ با نفت در مقیاس بسیار محدودی انجام می‌شود.

بن سلمان انتظار دارد عرضه نفت اوپک‌پلاس تا پایان سال آینده میلادی و حتی بدون بازگشت احتمالی نفت ونزوئلا یا ایران به بازارهای جهانی، با افزایش خیره‌کننده‌ای روبه‌رو باشد.

وی گفت: ویروس کرونا و قرنطینه‌ها همچنان باقی است و عرضه سوخت جت محدود باقی مانده است، بنابراین هنوز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و ویروس کرونا همچنان با ماست.

بر اساس توافق وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس در ماه ژوئیه، ماهانه باید ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت این ائتلاف اضافه شود، اما بعضی از اعضا برای افزایش تولید با مشکل روبه‌رو شده‌اند. این مسئله سبب پایبندی بیش از حد به توافق تولید و ادامه روند محدودیت بیش از حد عرضه شده است. با این حال اوپک‌پلاس، تاکنون در برابر درخواست‌های افزایش بیشتر تولید و تأمین تقاضای بهبودیافته مقاومت کرده است.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha