۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
شاخص‌های اقتصادی اردبیل مناسب نیست
استاندار اردبیل:

شاخص‌های اقتصادی اردبیل مناسب نیست

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: شاخص‌های اقتصادی اردبیل نسبت به سایر استان‌ها مناسب نیست که البته در دیگر حوزه‌ها نیز شاخص‌ها ضعیف هستند و باید در آینده، این خلاءها پر شوند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری اردبیل،  سید حامد عاملی در نشست با جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل اظهار کرد: جهت کاهش واگرایی در استان، باید با تلاش و همدلی، از اندیشه‌ها و نظرات نخبگان بهره‌مند شویم چرا که نخبگان، به عنوان بزرگان و رهبران فکری جامعه، می‌توانند در حل مشکلات عمیق و رشد و توسعه متوازن استان، تاثیرگذار باشند.

وی افزود: نیروی انسانی متخصص، ماهر و جوان، سرمایه هر مملکت به شمار می‌رود و خوشبختانه، اردبیل از این ظرفیت بالقوه، برخوردار است و باید با هدف توسعه و عزت استان، راهکارهای مناسب را برای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها پیدا کنیم.

استاندار اردبیل به ضرورت برگزاری جلسات هم‌اندیشی با نخبگان در راستای برطرف کردن بخشی از  گرفتاری‌ها و دردهای مردم اشاره کرد و ادامه داد: در جامعه، دو فاکتور مهم می‌تواند در معیشت و زندگی مردم اثرگذار باشد که یکی کشف حقیقت و کاستن از رنج و درد انسان‌ها و دیگری موضوعی است که به فلسفه زندگی انسان‌ها معنی و ارزش می‌بخشد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان این که در گذشته از بعضی فرصت‌های پیش آمده، به نحو احسن استفاده نشده تصریح کرد: شاخص‌های اقتصادی اردبیل نسبت به سایر استان‌ها مناسب نیست که البته در سایر حوزه‌ها نیز شاخص‌ها ضعیف هستند و باید در آینده، این خلاءها پر شوند.

عاملی با اشاره به این که در استان‌های پیشرو، یک درصد درآمدهای اقتصادی به توسعه جاده‌ها و مسائل عمرانی تخصیص می‌یابد اظهار کرد: در استان اردبیل نیز  می‌توان با تفاهم و همدلی، آفت واگرایی و تنش را به فرصت همگرایی و وحدت تغییر داد و ظرفیت‌هایی را برای افزایش تولید ثروت، ایجاد کرد.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل سرمایه‌گذاری در شاخص‌های اقتصادی را مهم دانست و افزود: سرمایه‌گذاران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و در راستای تحول‌آفرینی بیش‌تر، نیازمند سرمایه‌گذاران قدر و دارای اهلیت هستیم و لذا باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران بزرگ را در استان فراهم کنیم.

عاملی تصریح کرد: تعلیم و تربیت منابع انسانی، اصلی‌ترین منبع تولید ثروت است و تلاش در تربیت نیروی انسانی با بهره‌گیری از آموزش‌های صحیح، می‌تواند در کاهش بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز موثر باشد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:سفر رییس جمهور به استان اردبیل قبل از ارسال قانون بودجه به مجلس انجام شد تا نیازها و مصوبات سفر در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه مجلس و دولت قرار گیرد.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha