۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
ابهامات، دلیل ایجاد نوسان در بازار سرمایه
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

ابهامات، دلیل ایجاد نوسان در بازار سرمایه

شایان آرانی، کارشناس اقتصادی گفت: عدم ثبات مدیریتی طی چند سال اخیر، بلاتکلیفی در مشخص شدن قیمت دلار و همچنین اخبار بین‌المللی سبب ایجاد نوسانات در بازار سرمایه بوده است.

به گزارش بازار، شاهین شایان آرانی افزود: بعد از افت شدیدی که شاخص بورس در سال گذشته تجربه کرد انتظار می‌رفت که بازار دوباره بعد از چند ماه رشد خود را آغاز کند، اما این امر در بازار سرمایه رخ نداد.

وی ادامه داد: اصولاً وقتی افت شدیدی در بازار سرمایه اتفاق می‌افتد دوباره بازار به نقطه تعادل برنمی‌گردد، اما بعد از چند ماه دوباره رشد خود را شروع می‌کند اتفاقی که در بازار سرمایه ما نیفتاد.

این کارشناس اقتصادی افزود: آنچه باعث شد بازار سرمایه به تلاطمات خود ادامه دهد ابتدا بحث انتخابات و ابهامات در فضای اقتصادی کشور بود که هنوز بعد از چند ماه به طور کامل رفع نشده است.

شایان آرانی گفت: انتظار داشتیم تیم اقتصادی دولت قاطع کار خود را شروع کرده و با مشخص کردن مشکلات در شرایط اقتصادی شروع به رفع آن‌ها کند، ولی هنوز در یکی از شاخص‌های اقتصادی که تورم بالای ۵۰ درصد در اقتصاد ما است هنوز اقدامی انجام نشده است.

وی افزود: به خاطر مشکلات اینچنینی و همچنین تغییر مدیریت‌هایی که در بازار سرمایه طی چند سال اخیر رخ داد و عدم ثبات در این بازار، بازار رشد خود را هنوز آغاز نکرده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: باید دید مثبت نسبت به بازار سرمایه حاکم شود تا بازار از این ابهام و بلاتکلیفی دور شده و دوباره رشد خود را آغاز کند.

شایان آرانی افزود: بازار سرمایه علیرغم پتانسیل‌های بالا و شرایط خوب برخی شرکت‌ها، به خاطر شرایط مبهم بازار هنوز شروع به رشد نکرده و ارزش واقعی سهام در این شرایط مشخص نشده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار سرمایه به دنبال ثبات در آن هستند که هنوز این ثبات در بازار حاکم نشده است.

این کارشناس اقتصادی در خصوص مباحث تکنیکال تأثیرگذار بر بازار سرمایه گفت: زمانی می‌توانیم در خصوص این مباحث صحبت کنیم که بازار به لحاظ اخبار رسیده در یک شرایط ثبات قرار داشته باشد و، چون هنوز این شرایط ثبات حاکم نیست مباحث تکنیکال تأثیرگذار، تأثیر بسیار زیادی بر بازار سرمایه دارد.

شایان آرانی ادامه داد: یک بازار سالم اصولاً خبرهای متفرقه را دریافت کرده و آن را سریع هضم می‌کند، ولی بازار ما هنوز به این صورت عمل نمی‌کند و به همین دلیل با نوسانات همراه است.

وی گفت: در صورتی بازار سرمایه شروع به رشد می‌کند که ثبات، علائم رونق اقتصادی و همچنین دیدگاه مثبت نسبت به این بازار حاکم باشد.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha