۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
فنلاند ارزانترین تامین کننده گندم در بازارهای جهانی| قیمت هر تن ۱۷۸ دلار
میانگین قیمت جهانی گندم ۴۴۵ دلار در ۲۰۲۰

فنلاند ارزانترین تامین کننده گندم در بازارهای جهانی| قیمت هر تن ۱۷۸ دلار

در حالیکه میانگین قیمت جهانی هر تن گندم در سال ۲۰۲۰ در بازارهای بین المللی ۴۴۵ دلار بوده، فنلاند به عنوان ارزانترین فروشنده، گندم را به نرخ ۱۷۸ دلار به ازای هر تن در بازارهای جهانی فروخته است.

بازار؛ گروه کشاورزی: بنا بر گزارشات جهانی میانگین قیمت واحد جهانی برای هر تن گندم صادراتی ۴۴۵ دلار برای سال ۲۰۲۰ بوده است که نشان می دهد نسبت به سال قبل ۶۶ درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر گزارشات می گویند: میانگین قیمت واحد ویژه ۵۰ صادر کننده برتر گندم در هر تن ۲۶۱ دلار بوده است که این معیار بسیار پایین تر از متوسط ‌قیمت جهانی یعنی ۴۴۵ دلار است.

در سال ۲۰۲۰ فنلاند هر تن گندم خود را به نرخ ۱۷۸ دلار در بازارهای جهانی فروخت و ارزانترین فروشنده لقب گرفت

فنلاند، دانمارک، بلاروس و اوکراین چهار تامین کننده ارزان گندم در سال ۲۰۲۰ بودند
این گزارشات همچنین بیانگر این است که کمترین میانگین قیمت واحد در تن گندم صادراتی متعلق به کشورهای «فنلاند، دانمارک، بلاروس و اوکراین» است. به طوری که هر تن گندم فنلاندی در بازارهای جهانی ۱۷۸ دلار قیمت گذاری شده است. همچنین هر تن گندم دانمارک در سال ۲۰۲۰ در بازارهای جهانی با قیمت  ۱۸۶ دلار عرضه شده است. بلاروس نیز به عنوان سومین کشور ارزان هر تن گندم خود را با نرخ ۱۹۱ دلار و اوکراین نیز با قیمت ۱۹۹ دلار هر تن گندم خود را فروخته است.

این گزارشات همچنین می گوید: آرژانتین، برزیل، جمهوری چک و ازبکستان از دیگر تامین کنندگان ارزان قیمت گندم به بازارهای جهانی هستند.

زیمباوه به عنوان یک تامین کننده گندم محصول خود را نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۳۹ درصد گرانتر فروخت
 

افزایش ۳۹ درصدی قیمت گندم زیمباوه و کاهش ۷۷ درصدی قیمت گندم سوریه در ۲۰۲۰
بنا بر این گزارشات برخی تامین کنندگان گندم در بازارهای جهانی نسبت به سال ۲۰۱۹ قیمت فروش هر تن گندم را نسبت به میانگین قیمت جهانی افزایش داده اند که بیشترین آن متعلق به زیمباوه با ۳۹ درصد، سنگال ۳۳ درصد، مولداوی ۲۲ درصد، موزامبیک ۲۱ درصد و قزاقستان ۱۷ درصد است.

از سوی دیگر این گزارشات می گوید: بیشترین کاهش واحد قیمت بر حسب تن توسط تامین کنندگان بین المللی سوریه رقم خورده که به میزان ۷۷ درصد بوده است. پس از آن نیز بلاروس با ۷۰ درصد، ایتالیا ۱۴ درصد، آفریقای جنوبی ۱۳ درصد، امارات متحده عربی ۱۲ درصد  و ترکه نیز با ۱۱ درصد کاهش قیمت قرار دارند.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha