۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
منتظر ارزانی تخم‌مرغ باشید
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران:

منتظر ارزانی تخم‌مرغ باشید

نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران، با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ در بازار تاکید کرد مرغ و تخم مرغ تا اسفند ۱۴۰۰ ارزان می شود.

به گزارش بازار، ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران در رابطه با تفاوت قیمت تخم مرغ در بازار میوه و تره بار و مغازه ها گفت: وقتی اقتصاد مریض باشد، همه نوع افزایش قیمتی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۱ درصد تولید تخم مرغ بسته بندی و ۹۰ درصد آن به صورت فله به فروش می رسد، گفت: تخم مرغ فله قیمت گذاری شده و بسته بندی ها رها می شوند که آن هم باید قیمت گذاری شود.

تخم مرغ بسته بندی دو تا سه برابرِ قیمت تخم مرغ فله قیمت گذاری می شود در صورتی که هیچ مزیتی ندارد.

نبی پور در ادامه این مطلب، با تخمین قیمت مرغ تخم گذار بین ۸۰ تا ۱۱۰ هزار تومن، گفت: در هر کیلو، ۶ هزار تومان استهلاک داریم. هر کیلو دان هم ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد می شود و برای تخم مرغ نیز ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری صورت گرفته است.

این دامپزشک با بیان اینکه امروز هزینه و درآمد مرغداران تخم گذار سر به سر شده است، افزود: در اسفند با افت شدید قیمت تخم مرغ رو به رو می شویم. چون جوجه تا بهمن و اسفند به وفور در بازار یافت می شود.

نبی پور اضافه کرد: کارخانه های بسته بندی، تخم مرغ را از ما با قیمت مصوب دریافت می کنند و سازمان حمایت باید در این قضیه _گرانی تخم مرغ بسته بندی شده_وارد شود.

چوب نظارت سازمان حمایت بالای سر مرغداری ها هست، در حالی که باید روی کار کارخانه ها نیز نظارت کند.

وی ادامه داد: یک جوجه یک روزه ۱۷ هزار تومان است در حالی که سال گذشته یک هزار تومان بود و برای دریافت سریع تر، باید یک دلال هم پیدا کنیم و ۲هزار تومان برای هر جوجه بالاتر بپردازیم.

کد خبر: ۱۱۳٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha