۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
با فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای افق کوروش خرید باصرفه را تجربه کنید

با فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای افق کوروش خرید باصرفه را تجربه کنید

فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با بیش از ۳هزار شعبه در سراسر کشور، شرایطی را برای هموطنان فراهم کرده که بتوانند تجربه یک خرید با صرفه را داشته باشند.

بازار; گروه صنعت: کمتر کسی است که نام فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با آن لوگوی قرمز رنگ OK را ندیده باشد و نشنیده باشد. تا چشم کار می ‌کند در هر کوی و برزنی شاهد تأسیس شعبه های افق کوروش هستیم که با آن لوگوی قرمز به یادماندنی و تخفیف های روزانه، جوایز ارزنده و جشنواره های جذابش به مشتریان لبخند می زند.

حالا دیگر مدت هاست که شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش بازار خرده فروشی ایران را قبضه کرده است. افق کوروش که در سال ۱۳۸۸ توسط گروه صنعتی گلرنگ تأسیس شد، خیلی زود توانست با راه اندازی اولین شعبه ها و با تمرکز بر عرضه محصولات تخفیفی با کیفیت و قیمت مناسب جای خود را در سبد خرید خانوارهای ایرانی باز کند و به بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای کشور تبدیل شود.

تاریخچه فروشگاه زنجیره افق کوروش

خلأ نبود شبکه توزیع مدرن در ایران موجب شد تا گروه صنعتی گلرنگ اقدام به تأسیس مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش کند. اولین شعبه از فروشگاه افق کوروش در آذر ماه ۱۳۹۲ افتتاح شد تا اولین گام ها برای ایجاد شبکه ای مدرن برای توزیع کالاهای خرده فروشی در ایران برداشته شود. افق کوروش توانست با یک استراتژی مدون و رشد مطلوب به سرعت در مسیر توسعه قرار گیرد. مسیری که با گذشت نزدیک به یک دهه، همچنان نیز ادامه دارد.

استقبال مشتریان از فروشگاه های افق کوروش نشان داده که این شرکت فروشگاه های زنجیره ای هر چه بیشتر به تحقق اهدافش نزدیک تر شده است. افق ‌کوروش توانسته با ارائه خدمات مناسب به مشتریان، روش های بازاریابی بهینه و قیمت گذاری های منطقی روی کالا مشتریان ایرانی را ترغیب به خرید کند. افق کوروش همچنین توانسته نقش مهمی در کنترل قیمت کالاهای مصرفی در بازار ایران و کاهش قیمت ها داشته باشد. در عین حال، فروشگاه‌ های افق ‌کوروش در اشتغال‌ زایی نیز نقش بسزایی داشته اند و این شرکت تا این لحظه بیش از ۲۰ هزار شغل ایجاد کند. تخفیف های همیشگی و سود کم و فروش زیاد از همان ابتدا تا به امروز یکی از اهداف اصلی شرکت افق کوروش بوده است.

هدف افق کوروش برای آینده

اهداف فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به این موارد محدود نمی شود. سیاست‌ گذاری بعدی شرکت افق کوروش تمرکز بر تعداد شعبه های فروشگاهی است. تعداد شعبه های افق کوروش طی سال های اخیر در سطح شهرهای مختلف کشور به سرعت رو به افزایش بوده است. هم اکنون، شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در کشور دارای بیش از ۳۰۰۰ شعبه فروشگاه است. این شعبه های فروشگاه در تمام ۳۱ استان کشور و در ۴۶۰ شهر مختلف دایر شده اند. با این حال، شرکت تصمیم دارد تعداد فروشگاه های زنجیره ای خود را طی سال های آینده به ۶ هزار فروشگاه برساند. چشم انداز افق کوروش حضور در فهرست ۲۵۰ خرده فروش برتر جهان تا سال ۱۴۰۴ است.

با فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای افق کوروش خرید باصرفه را تجربه کنید

 

افتتاح دارک استور افق کوروش؛ نخستین فروشگاه تمام اینترنتی

شرکت افق کوروش در اردیبهشت ۱۴۰۰ یک گام دیگر به سمت مدرنیته در صنعت خرده فروشی برداشت. شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در راستای افزایش، بهینه سازی و تنوع خدمات خود به مشتریان و بالابردن سرعت ارسال سفارشات مشتریان و گسترش روش‌های خرید غیرحضوری به ویژه در دوران پاندمی کرونا و تمایل به خرید غیرحضوری از سوی مشتریان، نخستین شعبه از فروشگاه تمام اینترنتی(دارک استور) خود را افتتاح کرد. از جمله اهداف فروشگاه دارک استور افق کوروش  نگاه جدی ‌تر و مدرن ‌تر به فروش اینترنتی برای ارسال سریع ‌تر و باکیفیت ‌تر خریدهای اینترنتی و تحقق چشم انداز ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار درخواست فروش اینترنتی به صورت روزانه است.

لوگوی جدید شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش

لوگو یا نشان مهمترین جنبه از یک برند تجاری است. این نشان در حقیقت هویت، محصولات یا خدمات و اساسا ماهیت شرکت را نشان می دهد. معمولا وقتی شرکت ها معیارهای خود را تغییر می دهند یا به روز می کنند، تغییراتی را در لوگوی خود اعمال می کنند تا هر چه بیشتر بر ارزش ‌ها و تحولات جدید خود تأکید کنند. لوگوی مشهور افق کوروش نیز اخیرا در راستای پیشبرد اهداف و دستیابی به چشم انداز مورد نظر شرکت تغییراتی کرده است.

لوگوی قبلی افق کوروش که حسابی بر سر زبان ها افتاده واژه OK بود که مفهوم کاملا مثبت و خوشایندی در تمام فرهنگ ها دارد. در لوگوی جدید افق کوروش مسیر، اهداف و راهبری افق فروشگاه به زبانی ساده نمایش داده شده است. در این لوگو «دایره» نشان دهنده هدف و «فلش» نشانه راهبری و رسیدن به هدف است. این لوگو بر اساس ارزش ها و چشم انداز آینده افق کوروش طراحی شده است و در آن آینده نگری، شفافیت، خرید هوشمندانه، توسعه و ایجاد ارزش برای مخاطبین همه روی هم رفته در راس راهبر بودن قرار دارند. در حالی که افق کوروش حالا به رهبر خرده فروشی ایران تبدیل شده، ولی هنوز هدف و چشم انداز دوری را برای خود متصور است که در آن بتواند همچنان با حضور یکپارچه خود در بازار کشور، امکان خریدهای هوشمندانه تر و زندگی با کیفیت تر و بهتر را مردم شریف ایران فراهم کند. علاوه بر این افق کوروش با بهینه کردن زنجیره ارزش، تعاملی سودمند و بلند مدت را به مشتریان خود وعده می دهد. افق کوروش براساس ارزش و ماموریت های مجموعه ی خود این لوگو را برگزیده است.

منبع: بلاگ افق کوروش

کد خبر: ۱۱۳٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha