۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
ضرورت رفع مشکلات همسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت سیزدهم
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

ضرورت رفع مشکلات همسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت سیزدهم

تبریز- صادق زاده، رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز بر ضرورت رفع مشکلات همسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت سیزدهم تاکید کرد.

کریم صادق زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به دیدار خود با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این جلسه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیگیری احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز دستور ویژه صادر کرد.

صادق زاده افزود: دولت با رفع مشکلات همسان سازی حقوق ها در میدان عمل ثابت کند که در دولت انقلابی ،مردمی و خدمتگذار آیت الله رئیسی به بازنشستگان توجه ویژه دارد.

وی اظهار داشت: انتظارات به حق جامعه هدف را پیگیری و اهتمام ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عملیاتی نمودن مطالبات کارگران و بازنشستگان را در سراسر کشورخواستاریم.

صادق زاده با طرح برخی مشکلات اساسی بازنشستگان  ضرورت اصلاح، ترمیم و بازنگری طرح متناسب حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی یادآور شد و گفت: در اجرای محاسبات احکام در عقد جمع بسیاری از بازنشستگان اجحاف شده و احکام آنان با ضریب کاهش قابل توجهی همراه شده است و موضوع اساسی ۲۵درصد حق بازنشستگان مانده است که بزودی عملیاتی و اجرایی شود.

اهتمام نمایندگان برای حل مشکلات معیشتی کارگران
وی با بیان اینکه باید طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به مشکلات معیشتی دائمی شود گفت: خوشبختانه در این زمینه تفاهم لازم بین نمایندگان مجلس با بیش از ۱۰۰ امضا در خانه ملت فراهم شده است.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به هزینه های سرسام آور درمانی درخواست اجرای قانون الزام استفاده رایگان بازنشستگان صفر تا ۱۰۰ از مراکز درمانی و بیمارستانی نیز شد و گفت: تخصیص اعتبارات لازم بخش درمان و تجهیز بیمارستان های ملکی تأمین اجتماعی در سراسر کشور از جمله استان آذربایجان شرقی که با مشکلات عدیده ای روبرو است به ویژه دستورات لازم برای احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تأمین اجتماعی در شهرک خاوران مورد خواست ما است.

صادق زاده تبریزی همچنین خواستار احیای سفرهای زیارتی طرح کرامت رضوی پس از وقفه ای دوساله جهت استفاده خانواده های بازنشستگان شد و گفت: افزایش سهیمه وام های قرض الحسنه که نیازجدی قشر فرهیخته بازنشسته و مستمری بگیر است باید به طور جدی در دستور کار گیرد.

ضرورت پرداخت به موقع حقوق، افزایش عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی
وی پرداخت به موقع حقوق، افزایش عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی یادآور شد و گفت: افزایش حقوق سالیانه متناسب با تورم ۴۵ درصدی موجود مطابق مفاد مواد ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی باید به ظور جدی مورد توجه باشد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز به ضرورت افزایش سهم تامین اجتماعی در سرانه بیمه تکمیلی و عمربازنشستگان و افزایش پوشش های بیمه ای رایگان اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که می تواند در ایجاد روحیه این قشر موثر باشد بحث ایجاد خانه های مهر بازنشستگان است.

صادق زاده با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات تأمین اجتماعی با احیای سه جانبه گرایی واقعی در سازمان تامین اجتماعی محقق می شود گفت: باید تشکیل شورایعالی تامین اجتماعی با حضور نمایندکان واقعی شرکای سازمان به طور جدی عملیاتی شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 0
      سلام من مستمری بگیرهستم با یه بچه واقعا خیلی سخته با این حقوقی واریزمیکنن با این گرونی و تورم خیلی سخت زندگیو میگدرونیم لطفا رسیدیگی بکنید