۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
کسری بودجه موجب خروج نقدینگی از بورس شد
کارشناس بازار سرمایه:

کسری بودجه موجب خروج نقدینگی از بورس شد

میرمعینی، تحلیلگر ارشد بازار سرمایه، چشم انداز بازار را نامناسب توصیف کرد و گفت: برنامه ریزی های سیاسی نیز باید در جهت مصالح اقتصادی باشد.

به گزارش بازار، حمیدمیرمعینی در خصوص چرخش های تند سهام های بورسی اظهار کرد: هرگاه عرضه بالاتر از تقاضا شود، قیمت رو به کاهش می گذارد.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه بازار در شرایط کنونی چشم انداز مثبتی را نمایان نمی سازد، گفت: بسیاری سهم ها نسخه های ارزندگی دارند ولی سرمایه گذاران منتظرند تا قیمت ها پایین تر بیاید.

میرمعینی افزود: تامین کسری بودجه بحث مهمی است و در سال های گذشته نیز ما را درگیر کرد که اثر بالایی بر بازار سرمایه داشت.

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه، کسری بودجه موجب خروج نقدینگی از بورس شده و افزایش نرخ سود بانکی را درپی خواهد داشت.

نرخ سود بانکی باید به نحوی تعیین شود که سود اوراق برای سرمایه گذار جذاب باشد و همین امر عامل اثرگذاری بر کاهش قیمت ها در بازار سرمایه است.

میرمعینی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان ساخت: دولت می تواند دریافت ها را به صورت بلند مدت در نظر گیرد و تسهیلات در اختیار شرکت ها قرار دهد.

وی در عین حال بورس را به عنوان بخشی از درآمدهای دولتی در نظر گرفت و افزود: نرخ گاز و برق بالاتر از بودجه تعیین می شود و شاید می شد درباره این نرخ گذاری دست نگه داشت.

امروز با توجه به کسری بودجه، دولت سعی دارد از هر رهگذری، این کسری را تامین نماید.

میرمعینی ادامه داد: بودجه همواره بحثی مهم بوده و متاسفانه بدان اهمیت نداده اند. هر بار که بودجه منتشر می شد، کسری بودجه مایه نگرانی بود و مجلس نیز سوال داشت که کارشناسان چرا همواره جنبه های درآمدی را به عنوان راهکار تامین اوراق بررسی می کنند.

وی با بیان اینکه چرا دولت ها تا این میزان ریخت و پاش دارند، گفت: بانک مرکزی یکی از جنبه های سیاست گذاری پولی و مالی است و در کنار آن، تیم سیاسی و اقتصادی باید هماهنگ پیش رود و در این راستا سیاست گذاری های سیاسی نیز باید در جهت مصالح اقتصادی باشد.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha