نان سنتی در شهریور باکیفیت‌تر شد

نان سنتی در شهریور باکیفیت‌تر شد

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد، نمره نان کشور در حالی در شهریورماه سال جاری نمره ۸۶.۱ درصد گرفته که نسبت به گذشته با کیفیت‌تر شده است.

به گزارش بازار، مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران در ارزیابی اخیر خود از کیفیت انواع نان سنتی کشور که از نمونه نان‌های تولید شهریور ماه انجام شده نمره کیفیت ۸۶.۱ را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با کیفیت‌تر شده است.

در شهریور ماه سال گذشته نمره کیفیت ۸۳.۸ و در شهریور ماه سال ۱۳۹۸ نمره کیفیت ۸۵ درصد بوده است که همه این نمرات کیفی در محدوده خوب قرار دارند.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های غلات در شهریور ماه سال جاری از ۴ نوع نان سنگک، بربری، تافتون و لواش ۹۶۶ نمونه مورد آزمایش قرار گرفت و نمره کیفی ۸۶.۱ برای این نوع نان‌ها ثبت شد.

سنجش و ارزیابی از نان سنتی در کشور در هر ماه توسط این مرکز منطبق با استاندارد سازمان ملی استاندارد به شماره ۲۶۲۸ نان‌های سنتی انجام می‌شود.

نمونه‌برداری از این نان‌ها در استان‌ها با در نظر گرفتن پراکنش جغرافیایی واحدهای نانوایی و نوع نان تولید انجام می‌شود و نمره کیفیت با روش ارزیابی حسی تعیین و به مرکز پژوهش‌های غلات اعلام شود.

هدف از سنجش کیفیت نان توسط مسئولین کنترل ادارات غله و خدمات بازرگانی استان‌ها، پایش کارشناسی کیفیت نان کشور و انجام اقدامات لازم برای ارتقای کیفیت است.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha