۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
استارتاپ‌ها در بخش صنایع دستی حمایت می شوند
وزیر میراث فرهنگی:

استارتاپ‌ها در بخش صنایع دستی حمایت می شوند

اردبیل- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حمایت از استارتاپ‌ها و کسب و کارها با هدف رونق‌بخشی به اقتصاد این حوزه در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، عزت‌الله ضرغامی ظهر پنج شنبه در جریان بازدید از غرفه‌های صنایع دستی در اردبیل، اظهار کرد: ما در استان‌های مختلف تلاش می کنیم تا صنایع دستی را که دارای برند و شهرت خاص هستند، در این حوزه مورد حمایت قرار داده و به نوعی به تقویت اقتصاد و معیشت فعالان این بخش کمک کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد شاغلان و فعالان صنایع دستی را زنان تشکیل می دهند، تصریح کرد: در سطح جهانی و بین‌المللی از قبل تولید محصولات صنایع دستی سودهای کلانی نصیب کشورها می شود که ما در این زمینه نباید از رقبای جهانی عقب بمانیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هنر صنعت صنایع دستی را در ایران دارای اصالت و شهرت فراگیر جهانی توصیف کرد و گفت: ما باید جایگاهمان را از رتبه سی و نهم صادرکننده صنایع دستی به کمتر از ۱۵ برسانیم تا زمینه برای ارزآوری و فروش محصولات به نفع تولیدکنندگان واقعی فراهم آید.

ضرغامی حمایت از استارتاپ‌ها و کسب و کارهای پویا در حوزه صنایع دستی را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: بهترین ابزار در این زمینه برندسازی محصولات است که در استان اردبیل نیز ورنی، گلیم و جاجیم از این خصیصه برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بیش از ۳۷۰ رشته صنایع دستی در ایران فعال است و ۱۴ شهر و روستای ثبت جهانی در این حوزه داریم و ۵۲ شهر و روستای کشور نیز آثار صنایع دستی خود را ثبت ملی کرده‌اند.

ضرغامی حمایت همه‌جانبه از صادرات صنایع دستی و ثبت مالکیت معنوی را به نفع هنرمندان و تولیدکنندگان یادآور شد و اضافه کرد: در بازدیدی که از غرفه‌های صنایع دستی داشتیم، پای درد دل فعالان این حوزه نشستیم که عمده مطالبات و خواسته‌های آنها تقویت نظام اقتصادی در این بخش و بهبود معیشت و حمایت و پشتیبانی از هنرمندان بوده است.

وی بیان کرد: در استان اردبیل فعالیت‌های مناسبی در تولید کارگاهی، صدور جواز تأسیس برای فعالان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع دستی، پوشش بیمه‌ای صنعتگران و تولیدکنندگان انجام شده که این فعالیت‌ها در نیمه دوم سال تقویت خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha