۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
سرمایه گذاران در منطقه آزاد غنا از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند
سفیر غنا:

سرمایه گذاران در منطقه آزاد غنا از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند

همدان - سفیر غنا بابیان اینکه ایران ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه مراودات تجاری دارد، گفت: سرمایه گذاران در منطقه آزاد غنا از معافیت مالیاتی پنج ساله برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، اریک اسوبواتنگ سفیر کشور جمهوری غنا و محمد ایمورو رایزن اقتصادی وی دیروز و امروز به دعوت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی همدان به این استان سفر کرده و نشست با جمعی از فعالان اقتصادی، دیدار با استاندار همدان، بازدید از ظرفیت های استان در حوزه های مختلف و حضور در شهرستان ملایر از جمله برنامه های سفیر جمهوری غنا در استان همدان بود.

انتخاب اتاق همدان به عنوان اتاق معین غنا
رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی همدان ظهر پنج شنبه در نشست فعالین اقتصادی استان همدان با سفیر جمهوری غنا اظهار داشت: با توجه به انتخاب اتاق همدان به عنوان اتاق معین غنا و با هدف توسعه همکاری های دوجانبه از سفیر کشور جمهوری غنا برای آشنایی بیشتر با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان دعوت بعمل آمد.

علی اصغر زبردست ضمن معرفی پتانسیل های اقتصادی و تجاری استان همدان، پیشینه ای از روابط استان همدان با کشور غنا و همچنین مطالبی در خصوص هیئت های اعزامی در حوزه های مختلف فنی مهندسی، کشاورزی و معادن به کشور  غنا و حضور مهمانان دولتی و تجار غنایی در استان ارائه کرد.

زبردست ضمن اشاره به تفاهم نامه های قبلی به بیان ظرفیت های استان همدان در حوزه های گردشگری سلامت و توریسم درمانی و آموزش های فنی و حرفه ای و همچنین آموزش های پزشکی و توانمندی های استان در حوزه کشت فراسرزمینی و صادرات محصولات کشاورزی و صدور خدمات فنی و مهندسی مطالبی را عنوان کرد.

وی مشکلات مربوط به حمل و نقل دریایی به غنا و نبود پرواز مستقیم  به غنا و صادرات نفت و گاز را مطرح کرد و با توجه به روابط حسنه ایران و غنا از لحاظ سیاسی و امنیت حاکم در کشور غنا پیشنهاد تقویت همکاری در حوزه تجارت و بازرگانی  به ویژه در بخش کشاورزی، صادرات سیمان و  بهره گیری از ظرفیت کشور غنا برای واردات چوب، کاکائو و محصولات و میوه های گرمسیری را مطرح کرد.

زمینه لازم برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی استان در غنا و گسترش تبادلات دوجانبه فراهم شده است

رئیس اتاق همدان در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با سفیر غنا افزود: اکنون با پیگیری های پارلمان بخش خصوصی استان همدان زمینه لازم برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی استان و گسترش تبادلات دوجانبه فراهم شده که امیدواریم بخش خصوصی این فرصت را مغتنم شمرده و از آن بهره برد.

سفیر غنا در جمهوری اسلامی ایران نیز با تاکید بر ظرفیت های بی نظیر ایران برای توسعه مراودات تجاری و سیاسی گفت: غنا و ایران توانایی پشتیبانی یکدیگر را در زمینه های مختلف دارند.

نشست های مجازی بین فعالان اقتصادی و بازرگانان هر دو کشور ایران و غنا پیش بینی شده تا به نقاط مشترک برای توسعه مراودات تجاری برسیم

اریک اسوبواتنگ به برنامه های مشترک اتاق ایران و غنا اشاره کرد و افزود: نشست های مجازی بین فعالان اقتصادی و بازرگانان هر دو کشور پیش بینی شده تا به نقاط مشترک برای توسعه مراودات تجاری برسیم.

وی با اشاره به حمایت کشور غنا از سرمایه گذاران گفت: سرمایه گذاری در غنا بسیار کم خطر و برای فعالیت های اقتصادی محلی امن به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: کشور غنا از سرمایه گذاران با آغوش باز استقبال می کند و مشوق هایی نیز در این زمینه تدارک دیده است.

غنا کشوری امن با بازگشت ۱۰۰ درصدی سرمایه است و گواه این ادعا افرادی هستند که هم اکنون در کشور غنا مشغول فعالیت های اقتصادی شده‌اند

سفیر غنا به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر داد: غنا کشوری امن با بازگشت ۱۰۰ درصدی سرمایه است و گواه این ادعا افرادی هستند که هم اکنون در کشور غنا مشغول فعالیت های اقتصادی شده‌اند.

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری این کشور گفت: چنانچه سرمایه داران در منطقه آزاد غنا سرمایه گذاری کنند از معافیت مالیاتی پنج ساله برخوردار می‌شوند.

سرمایه گذاران بسته به نوع و مکان سرمایه گذاری از بسته های حمایتی بهره مند می شوند
سفیر غنا عنوان کرد: سرمایه گذاران بسته به نوع و مکان سرمایه گذاری از بسته های حمایتی بهره مند می شوند و چنانچه قوانین و مقررات را رعایت کنند هیچ نگرانی و دغدغه ای نخواهند داشت.

سفیر غنا در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نیاز دارویی این کشور گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، نیاز به برخی داروها در این کشور بسیار است و با آغوش باز سرمایه گذاران در این بخش را می پذیریم.

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری این کشور گفت: ایران و غنا روابط گرم و خوبی دارند و این رابطه باید گسترش یابد.

وی با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی فرصت خوبی برای تقویت روابط سیاسی است که اتاق بازرگانی ایران این زمینه همکاری را فراهم کرده است.

وزارت خارجه غنا مایل به تقویت و توسعه روابط خارجی با کشورهای مختلف است و تمایل بسیاری برای استحکام بخشیدن به روابط با ایران داریم

سفیر غنا در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: وزارت خارجه غنا مایل به تقویت و توسعه روابط خارجی با کشورهای مختلف است و تمایل بسیاری برای استحکام بخشیدن به روابط با ایران داریم.

اسوبواتنگ افزود: کشور ایران از غنا به عنوان نخستین کشور در قاره آفریقا برای توسعه تجارت خارجی یاد می کند و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

پتانسیل و نیروهای بالقوه فراوانی در هر دو کشور وجود دارد که در سایه تعامل می تواند به فرصت های سرمایه گذاری تبدیل شود

وی اضافه کرد: پتانسیل و نیروهای بالقوه فراوانی در هر دو کشور وجود دارد که در سایه تعامل می تواند به فرصت های سرمایه گذاری تبدیل شود.

سفیر غنا ضمن تقدیر از فعالیت های اثربخش اتاق بازرگانی همدان در راستای توسعه روابط از مهمان نوازی ایرانیان قدردانی کرد و استقبال گرم مردم همدان را نشانه فرهنگ غنی این منطقه دانست.

وی عنوان کرد: روی گشاده مردم همدان زمینه همکاری و تعامل بیشتر برای آمد و رفت هیئت های تجاری غنا را فراهم کرده و بی تردید از این فرصت بهترین استفاده را خواهیم کرد. 

گفتنی است؛ صنعتگران و تولیدکنندگان استان همدان نیز در این نشست محصولات و کالاهای خود را معرفی کردند؛ داروسازی، فعالیت های فنی مهندسی، اکسید آلومینیوم، فعالیت در حوزه های لبنی و محصولات کشاورزی از جمله مواردی بود که در این نشست برای سرمایه گذاری مورد استقبال دو طرف قرار گرفت تا بیشتر مورد بررسی قرار بگیرند.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha