۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کارگروه‌های مشترک مرزی ایران و ترکیه تشکیل می‌شود
وزیر کشور ترکیه:

کارگروه‌های مشترک مرزی ایران و ترکیه تشکیل می‌شود

سویلو، وزیر کشور ترکیه روابط کشورش با ایران را برادرانه و نه دیپلماتیک توصیف کرد و گفت: امنیت مرز یکی از موضوعات مورد تاکید دو کشور است و کارگروه‌های مشترک مرزی دو کشور تشیکل خواهد شد.

به گزارش بازار، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی اش در محل وزارت کشور با ابلاغ سلام رییس جمهور و ملت ترکیه به رهبر، رییس جمهور و ملت ایران گفت: از جناب آقای احمد وحیدی وزیر کشور ایران به دلیل صمیمت و مهمان‌نوازی ایشان تشکر می‌کنم و حضور در تهران را مایه خرسندی خود می‌دانم.

وزیر کشور ترکیه گفت: در مبارزه با گروه‌های تروریستی برنامه و همکاری مشترک داریم و کارگروه‌های مشترک زیادی در این حوزه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کارگروه‌های مشترک ما پویایی و تقاضای ملت‌های ما را نشان می‌دهد. امروز بار دیگر مبارزه با تروریسم را مورد تأکید قرار دادیم و به دلیل شرایط پیش آمده در افغانستان یک بار دیگر مخالفت خود را با این شرایط اعلام کردیم.

سویلو اظهار کرد: پیشنهاد وزیر کشور ایران برای تشکیل کارگروه ویژه در حوزه افغانستان را مورد بحث مجدد قرار خواهیم داد. امنیت مرزها یکی از موضوعات مهم ایران و ترکیه است.

وی افزود: در مورد دیوار امنیتی و سیستم‌های الکترونیکی و فنی و سیاست‌های تسهیل‌کننده از ایران تشکر می‌کنیم. در استان‌های مرزی با توجه به مسئولیت‌های جداگانه، قرار بر تشکیل کارگروه مشترک مرزی گذاشته شده است.

وزیر کشور ترکیه با اشاره به اینکه مساله تجارت و امنیت تجارت مرزی، در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت، گفت: در این نشست روی  مبارزه با تروریسم، قاچاق و موادمخدر هم بحث شد.

وی ادامه داد: ایران و ترکیه در بحث مبارزه با موا مخدر در سطح بالایی باهم همکاری خواهند کرد و این همکاری تداوم خواهد داشت.

سویلو اضافه کرد: در مسئله قاچاق سلاح هم کارگروه مشترک با ایران تشکیل شده که به موضوعات مختلف خواهد پرداخت.

وی گفت: در این نشست به مواردی از این کارگروه مشترک اشاره کردیم و موضوعاتی درباره همکاری در سایر حوزه‌ها نیز مطرح شد.

وزیر کشور ترکیه ادامه داد: مشکلات جغرافیای اسلام در این جلسه مورد بحث  و مسئولیت‌های روی دوش ما، مجدد مورد تاکید و یادآوری قرار گرفت؛ تاکید کردیم روابط ما فقط دیپلماتیک نیست، بلکه دوستانه و برادرانه است.

سویلو ابراز امیدواری کرد که  فصل جدیدی از روابط به نفع دولت و ملت شکل بگیرد و دشمنان را ناکام کند.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha