۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
بنای ما تسهیل در امر صادرات است
رئیس جمهور:

بنای ما تسهیل در امر صادرات است

رئیس جمهور یکی از سیاست‌های دولت را توسعه صادرات به ویژه با کشورهای همسایه و منطقه عنوان کرد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در نشستی با فعالان حوزه صادرات که به مناسبت روز ملی صادرات برگزار شد، با بیان اینکه تلاش‌های انجام شده در زمینه تسهیل صادرات کافی نبوده است، گفت: سهم ما در صادرات چه در منطقه و چه در جهان به عنوان کشوری که ظرفیت‌های بسیاری داریم، سهم مناسبی نیست و این در حالیست که ما ارتباط خوبی با کشورهای همسایه داریم و این کشورهای نیز متقاضی کالاهای ایرانی هستند.

رئیس جمهور که پس از شنیدن سخنان، مسائل و مشکلات جمعی از صادر کنندگان حاضر در جلسه سخن می‌گفت، با اشاره به مشکلات حمل و نقل در زمینه تجارت خارجی که از سوی صادرکنندگان مطرح شده بود، گفت: در بخش حمل و نقل به زودی کمیته‌ای تشکیل خواهد شد که با حضور بخش‌های مختلف مشکل حمل و نقل را شناسایی و رفع کنند.

رئیس جمهور با اشاره به پذیرش دائمی ایران در جمع کشورهای عضو شانگ‌های افزود: این مسئله یک فرصت مناسب است که تولید کنندگان و صادرکنندگان ما بتوانند در زمینه توسعه صادرات گام بردارند.

رئیسی توسعه یافتگی در زمینه صادرات را نتیجه ثبات در مقررات دانست و عنوان کرد: بنا ما ایجاد ثبات در مقررات است و دستورالعمل‌هایی که در صادرات و فعالیت‌های اقتصادی منابع ایجاد می‌کند بازنگری خواهد شد، زیرا بنای ما تسهیل در امر صادرات است.

رئیس جمهور همچنین در این جلسه بر صادرات خدمات فنی و مهندسی و صادرات محصولات دانش بنیان تاکید کرد.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha