۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
نگاه دولت به شالیکاران خوزستان تغییر کند
رئیس انجمن برنج استان خوزستان:

نگاه دولت به شالیکاران خوزستان تغییر کند

اهواز- سواری، رئیس انجمن برنج استان خوزستان گفت: کشاورزان شالیکار خوزستان که جمعیت قابل توجهی هستند از دولت انتظار دارند نگاه به جامعه کشاورز و بالاخص شالیکاران تغییر داده شود.

محمد سواری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان خوزستان به لحاظ دارا بودن منابع آب و خاک سطح زیر کشت و نیروی انسانی ماهر و حرفه‌ای و همچنین تولید برنج بعد از استان‌های گیلان و مازندران رتبه سوم را در کشور دارد.

وی برنج تولیدی خوزستان را مرغوب و با کیفیت برشمرد و افزود: امسال در خوزستان حدودا ۷۰ هزار هکتار اراضی زراعی به زیر کشت شلتوک رفته است.

رئیس انجمن برنج استان خوزستان با تاکید بر اینکه مشکلات کشاورزان شالیکار فراوان است، تصریح کرد: از طریق دولت نه تنها حمایتی صورت نمی‌گیرد بلکه با توجیهاتی غیرمعقول و نگاهی منفی به این تلاش‌ها سعی در تضعیف توان آنها و منفک کردن آنان از این فعالیت مولد دارند؛ در همین راستا از تسهیلات بانکی و نهاده‌های حمایتی محروم هستند و اگر غیرت و حمیت این قشر زحمتکش نبود از سال‌ها پیش این کوشش مولد و مثمر تعطیل می‌شد.

سورای توضیح داد: در حالی که کشور وارد کننده برنج است اما به رغم ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان صادرات برنج ممنوع اعلام شده و در حال حاضر انجام نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در دولت‌های پیشین فعالان عرصه تولید برنج خوزستان از حمایت‌های ‌دولتی محروم و متکی به خود این فعالیت را استمرار داده‌اند.

رئیس انجمن برنج استان خوزستان با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید بیان کرد: کشاورزان شالیکار خوزستان که جمعیت قابل توجهی هستند از دولت انتظار دارند نگاه به جامعه کشاورز و بالاخص شالیکاران را از هرم دولت تا استان و شهرستان تغییر دهند.

سورای ادامه داد: این امر باعث می‌شود کشاورزی کشور که محور اقتصاد است تحرک پیدا کند و در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی برسد.

وی تاکید کرد: جامعه شالیکار خوزستان همسان با سایر شاخه‌های کشاورزی نیاز به حمایت دولت از باب دستیابی به نهاده‌های حمایتی کشاورزی، تسهیلات بانکی، تامین آب به موقع دارند و انتظار دارند دولت جدید کم توجهی دولت پیشین را بر جمعیت شالیکار را با نگاهی مثبت و حامیانه به آنها جبران کند.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha