۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
فعالیت ۱۰ شرکت دانش بنیان اردبیل در بخش کشاورزی|ورود به پارک مزایای مشابه منطقه آزاد اقتصادی را دارد
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:

فعالیت ۱۰ شرکت دانش بنیان اردبیل در بخش کشاورزی|ورود به پارک مزایای مشابه منطقه آزاد اقتصادی را دارد

اردبیل- ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: از ۴۸ شرکت دانش بنیان در بخش های مختلف در سطح استان اردبیل ۱۰ شرکت به صورت تخصصی در حوزه کشاورزی فعالیت می کند.

حبیب ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان در راستای توسعه اقتصادی و بهره گیری از علوم و فنون جدید در حوزه های مختلف عملکرد مناسبی داشته و ما همچنان از تقویت این بخش پشتیبانی می کنیم.

وی بیان کرد: در کنار فعالیت مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها در عرصه تولید بذر و سایر زیربخش های کشاورزی پارک های علم و فناوری که زیرمجموعه وزارت علوم هستند تلاششان بر گسترش فعالیت های مبتکرانه و خلاقانه در بخش های مختلف است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۵۰۰ واحد فناور و ۴۸ شرکت دانش بنیان فعالیت می کند که ۱۰ شرکت در حوزه کشاورزی کار تخصصی و حرفه ای را انجام می دهند.

ابراهیم پور بیان کرد: از بین ۱۰۰ شرکت فناور و نوآور نیز ۹۰ شرکت در حوزه کشاورزی است که بیش از ۷۰ درصد آنها در شهرستان پارس آباد به عنوان قطب کشاورزی متمرکز شده تا با تلاش فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصان خودکفایی را در تولید محصولات مختلف و جایگزین کالاهای تحریمی و وارداتی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محور توسعه استان اردبیل بخش کشاورزی است ۸۰ درصد ماموریت های ما در این حوزه متمرکز شده و تعامل خوبی را بین پارک علم و فناوری و جهاد کشاورزی شاهد هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل وجود دو شرکت کشت و صنعت مغان و پارس را ظرفیتی عظیم در تقویت نظام فناورانه و گسترش فعالیت های دانش بنیان توصیف و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت کشت و صنعت پارس در تولید بذر ما اولین پردیس تخصصی پارک علم و فناوری را در این مجموعه راه اندازی می کنیم تا امکان تعامل و ارتباط بیشتر پارک و متخصصان در این بنگاه اقتصادی فراهم آید.

ابراهیم پور بیان کرد: ورود به پارک مزایای مشابه منطقه آزاد اقتصادی و تجاری را دارد چرا که فعالان این حوزه می توانند از مزایای منطقه آزاد همچون معافیت های مالیاتی، گمرکی و بیمه ای استفاده کنند.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha