۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
نهاده‌های شهریور و مهر ماه تأمین شده است
مدیرعامل شرکت پشتیبایی امور دام ایران:

نهاده‌های شهریور و مهر ماه تأمین شده است

مدیرعامل شرکت پشتیبایی امور دام با بیان این که نهاده‌های شهریور و مهر کاملا تامین شده است گفت: قیمت مرغ الان درِ مرغداری ۱۹ هزار تومان و عمده فروشی ۲۹ هزار تومان و ۳۱ هزار تومان برای مصرف کننده است.

به گزارش بازار، محمدرضا طلائی مدیرعامل شرکت پشتیبایی امور دام گفت: تا پایان مهر ماه هیچ مشکلی در تامین و توزیع نهاده‌ها نداشته ایم.

مدیرعامل شرکت پشتیبایی امور دام با بیان این که مرغ را باید به قیمتی از مرغدار خرید که بتواند سرپا بماند گفت: قیمت مرغ الان در مرغداری ۱۹ هزار تومان و عمده فروشی ۲۹ هزار تومان و ۳۱ هزار تومان هم برای مصرف کننده است.

طلائی گفت: در بحث ذخیره هم ذخیره مرغ منجمد با کیفیت ما خیلی خوب است.

مدیرعامل شرکت پشتیبایی امور دام با اشاره به توزیع ۲ هزار تن مرغ منجمد در بازار علاوه بر مرغ گرم تاکید کرد: همه تلاش ما این است که ثبات قیمت‌ها را در حوزه مرغ و تخم مرغ تا پایان سال داشته باشیم.

او گفت: نزدیک به ۱۸ میلیون تخم مرغ نطفه دار وارد کرده ایم که باعث می‌شود تا آذر ماه تولید ما ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

محمدباقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران نیز گفت: اقداماتی را که وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت برای افزایش تولید دارند انجام می‌دهند ما هم احساس می‌کنیم، اما هنوز این اقدامات تاثیر کامل نداشته و هنوز کافی نیست و تفاوت قیمت‌ها هم به علت همین کمبودهاست.

مجتبایی گفت: سرانه مصرف مرغ ۸۵ گرم در روز است یعنی ۷۲۰۰ تن برای جمعیت ایران در روز و الان حدود ۶ هزار تن در روز دارد تامین می‌شود که نشان می‌دهد هنوز تولید به اندازه نیاز کشور نیست.

دبیر کل اتاق اصناف ایران تاکید کرد: با تشدید بازرسی و جریمه مشکل حل نمی‌شود بلکه کالا باید به وفور تولید شود.
او تاکید کرد: دولت باید از تولید و توزیع با تامین به موقع نهاده‌ها و ارز پشتیبانی کند.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha