دولت گستره حمایت از صادرکنندگان را بیشتر کند
رئیس اتاق بیرجند:

دولت گستره حمایت از صادرکنندگان را بیشتر کند

رئیس اتاق بیرجند معتقد است: صادرکنندگان علی‌رغم فشارها و محدودیت‌های ناشی از تحریم و همه‌گیری کرونا، کارنامه درخشانی داشته‌اند و دولت باید گستره حمایت از آنها را افزایش دهد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بیرجند به مناسبت روز ملی صادرات از دولت خواست تا گستره‌ حمایت‌های خود را از صادرکنندگان بیشتر کرده و باور کند که راه نجات اقتصاد کشور از مسیر صادرات می‌گذرد.

محسن احتشام، رئیس اتاق بیرجند در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران از صادرات به عنوان یکی از محورهای توسعه و رونق اقتصادی یاد کرد و گفت: فعالیت در این عرصه در شرایط فعلی جنگ اقتصادی بی‌شک شایسته بهترین و برجسته‌ترین تقدیرها و تشکرهاست.

به باور او در برهه کنونی که تحریم‌ها و شیوع کرونا، اقتصاد کشورها را تحت تاثیر قرار داده است، شاهد بوده‌ایم که بازرگانان نقش خود را با  برنامه‌ریزی درست در صادرات محصولات مختلف به خوبی ایفا کرده‌اند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران از اهمیت حمایت ویژه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی ار موضوع صادرات سخن گفت و تاکید کرد: تدوین استراتژی دقیق در حوزه صادرات و هم‌زمان رفع موانع ریز و درشتی که مانع حرکت در مسیر صادرات شده‌اند، مهم‌ترین خواسته بخش خصوصی در این روز مهم است.

احتشام با تاکید بر این مطلب که چرخ‌های اقتصاد کشور به کمک صادرات می‌چرخد، تجربیات جهانی را گواه این ادعا دانست و از مسئولان نظام خواست تا با اعتماد به بخش خصوصی اجازه دهند مسیر صادرات هموارتر از گذشته، پیش روی صادرکنندگان قرار گیرد.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه صادرکنندگان علی‌رغم فشارها و محمدودیت‌های ناشی از تحریم و همه‌گیری کرونا با وجود پیچیدگی‌های اقتصادی در داخل کشور، کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشتند، باور دارد بدون دخالت دولت در گردونه اقتصاد، بخش خصوصی بهتر و با انگیزه بیشتر در مسیر صادرات قدم برمی‌دارد. در این وادی تنها به نظارت و بسترسازی دولت نیاز است تا صادرکنندگان بتوانند در مسیر تعریف شده قدم برداشته و موجبات توسعه اقتصادی را در همین دوران تحریم و کرونا فراهم کنند.

او تهیه نقشه راه برای دستیابی به بازار کشورهای هدف را از وظایف دولت دانست که باید با همفکری و نظرات مشورتی بخش خصوصی تدوین کرده و در اختیار صادرکنندگان قرار دهد.

رئیس اتاق بیرجند معتقد است دولت باید با مطالعات گسترده و با همکاری بخش خصوصی تعیین کند در هر استان با توجه به ظرفیت‌های موجود چه محصولی را به چه میزان و با چه درجه از کیفیتی برای کدام یک از کشورهای هدف تولید کرد. اگر چنین برنامه‌ریزی اتفاق افتد، بخش عمده‌ای از مشکلات در برابر صادرات حل شده و قدرت رقابت بخش خصوصی در کشورهای هدف افزایش می‌یابد.

احتشام بر ضرورت نگاه حمایتی دولت ار بخش خصوصی به جای رقابت با او تاکید کرد و خواستار پایان دادن به سیاست‌های دستوری در عرصه اقتصاد شد.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha