۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
بخش خصوصی همدان برای گسترش ارتباطات با کشور غنا برنامه ریزی کند
استاندار همدان:

بخش خصوصی همدان برای گسترش ارتباطات با کشور غنا برنامه ریزی کند

همدان - استاندار همدان گفت: بخش خصوصی استان همدان با محوریت اتاق بازرگانی برای گسترش ارتباطات با کشور غنا برنامه ریزی کند تا روابط دو جانبه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح چهارشنبه و در نشست مشترک استاندار همدان با اریک اووسو بواتنگ سفیر غنا در جمهوری اسلامی که با حضور رئیس اتاق بازرگانی استان و مدیران اقتصادی استان برگزار شد بر تعامل و همکاری دوجانبه ایران و غنا تاکید شد.

استاندار همدان در این نشست با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی استان همدان گفت: همدان یکی از کهن ترین شهرهای جهان با سه هزار و ۵۰۰ سال قدمت تاریخی است.

وی بابیان اینکه استان همدان دارای مردمی با فرهنگ و سخت کوش با یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی است و در سال ۲۰۱۸ همدان پایتخت گردشگری آسیا بود، گفت: محصولات کشاورزی همدان صادراتی و دارای برند هستند که از نمونه های آن انگور، سفال و صنایع دستی را می توان نام برد که جهانی هستند.

شاهرخی تاکید کرد: بخش خصوصی استان همدان باید با محوریت اتاق بازرگانی نسبت به گسترش ارتباطات با کشور غنا برنامه ریزی کند تا روابط دو جانبه تقویت شود.

سفیر غنا در جمهوری اسلامی نیز با بیان اینکه ایران و غنا از گذشته تا امروز با هم همکاری خوبی در حوزه های مختلف دارند، گفت: به دنبال توسعه روابط دو جانبه در حوزه سیاسی و اقتصادی هستیم.

اریک اووسو بواتنگ تاکید کرد: درحال حاضر آمادگی همکاری با بخش خصوصی استان همدان در زمینه توسعه مبادلات وجود دارد.

وی گفت: کشور غنا با ۲۹ میلیون جمعیت از کشورهای قاره آفریقاست که در حوزه کشاورزی و معدن ظرفیت های بسیار خوبی دارد.
 

کد خبر: ۱۱۳٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha