۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
سالانه ۷۰ هزار تن محصول گلخانه در سیستان وبلوچستان تولید می شود
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

سالانه ۷۰ هزار تن محصول گلخانه در سیستان وبلوچستان تولید می شود

زاهدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه حدود ۷۰ هزار تن انواع محصول از سطح گلخانه‌های استان برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور می‌شود.

محمد علی نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت فراوانی در تولید محصولات گلخانه ای دارد و ظرفیت گلخانه ای استان طی سالهای اخیر از ۲۵۱ هکتار با تولید ۵۰ هزار تن به ۳۵۰ هکتار و تولید ۷۰ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برداشت از سطح گلخانه‌ای استان آغاز شده است، افزود: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، توت فرنگی، سبزیجات برگی و گل رز را از جمله محصولات تولیدی گلخانه‌های استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد محصولات تولیدی گلخانه‌های سیستان و بلوچستان را گوجه فرنگی تشکیل می‌دهد، گفت: ۷ هزار متر فضای گلخانه ای جدید و مدرن برای تولید میوه های گرمسیری و محصولات گلخانه ای در جنوب استان در دست اجرا است.

نیکبخت تصریح کرد: توسعه کشت گلخانه ای با هدف ارتقا و امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی کشاورزی راهکاری مناسب برای مقابله با خشکسالی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک است.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha