۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
 نگران تامین آب در تابستان هستیم/ مصرف روزانه ۳میلیون متر مکعب در پایتخت
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران در گفتگو بازار :

نگران تامین آب در تابستان هستیم/ مصرف روزانه ۳میلیون متر مکعب در پایتخت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران از رشد ۱۵ درصدی مصرف آب در پایتخت خبر داد و گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳ میلیون مترمکعب آب در تهران مصرف می‌شود و اگر قرار باشد با همین آهنگ، مصرف آب ادامه پیدا کند در تابستان مشکل تامین خواهیم داشت.

بازار- محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهان در گفتگو با بازار از رشد ۱۵ درصدی مصرف آب در پایتخت خبر داد و گفت: هرچند که میزان مصرف آب نسبت به ۲۹ اسفند که کمتر شده است اما همچنان سرانه مصرف آب در تهرانی‌ها بالاتر از حد استاندارد است.

او با بیان اینکه استاندارد مصرف در تهران به ازای هر نفر ۱۸ مترمکعب در ماه است، ادامه داد: به کسانی که کمتر از این مقدار مصرف می‌کنند کم مصرف گفته می‌شود. اما این روزها به دلیل شرایط خاص تقریبا تمامی‌مشترکان بالای ۱۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند.  

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران، میزان مصرف آب در ۲۹ اسفند به ۳.۵ میلیون مترمکعب افزایش یافت اما حالا تهرانی‌ها چیزی حدود ۳ میلیون مترمکعب آب در روز مصرف می‌کنند.

بختیاری کاهش حجم مسافرت‌ها و شیوع ویروس کرونا را دلیل اصلی این افزایش مصرف دانست و گفت: از همین حالا نگران تامین آب در تابستان هستیم و برای از بین رفتن این نگرانی‌ها مردم کمی‌باید کمک کنند. برای مدیریت مصرف کافی است که از آب شرب تنها برای شستشو و خوراک استفاده کنند و به هیچ وجه کارهایی همچون شستشوی پارکینگ، حیاط یا خودروها را با استفاده از آب آشامیدنی انجام ندهند. ‌

به گفته او، اگر قرار باشد با همین آهنگ، مصرف آب ادامه پیدا کند در تابستان مشکل خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران در ادامه سخنان خود ظرفیت تصفیه آب در تهران را حداکثر ۸۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این در حالی است که میزان مصرف آب در سال گذشته یک میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب بوده و اگر روند رشد مصرف به همین منوال ادامه پیدا کند میزان مصرف آب در تهران امسال به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۱٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha