۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
امسال ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی همدان افزوده می شود
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

امسال ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی همدان افزوده می شود

همدان - رضوانی جلال، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: امسال ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان همدان اضافه شود.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه فرآوری محصولات کشاورزی از اولویت مهم است، عنوان کرد: فرآوری محصولات منجر به افزایش تولید، افزایش بهره وری، کاهش ضایعات محصولات بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال و افزایش رضایت مندی مصرف کنندگان خواهد شد.

وی عنوان کرد: در برنامه هایی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سازمان جهادکشاورزی در پیش گرفته ایم، توجه به حوزه فرآوری در دستور کار قرار گرفته و فرآوری محصولات خام مازاد مانند سیب زمینی و فرآوری محصولات باغی از مهمترین اولویت ها است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی برابر یک هزار و ۶۸۶ تن بوده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال جاری ۱۰۰ هزار تن به آمار موجود اضافه شود.

وی عنوان کرد: تا پایان تابستان سال جاری بالغ بر ۲۴۳ هزار تن ظرفیت سردخانه ای در دست احداث بوده و تعداد ۱۵۳ واحد با ظرفیت ۸۶۰ هزار تن از طرح های در دست اجرا  با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

رضوانی جلال به مهمترین طرح های در دست احداث اشاره کرد و گفت: در این زمینه می توان به طرح فرنچ فرایز سیب زمینی در بهار، کشتارگاه طیور با تجهیزات ( آی. آر. آر) در رزن، خوراک دام و طیور در نهاوند و کارخانه چغندرقند در نهاوند اشاره کرد.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha