۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
شرایط دریافت مسکن ملی باید مطابق با بودجه دهک‌های پایین جامعه تعیین شود
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

شرایط دریافت مسکن ملی باید مطابق با بودجه دهک‌های پایین جامعه تعیین شود

نماینده مردم در مجلس یازدهم، با انتقاد از شرایط تعیین شده برای دریافت مسکن ملی تاکید کرد که شرایط این بخش باید به جهش تولید مسکن تبدیل شود تا دهک‌های پایین جامعه هم بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، در مورد گلایه اقشار کم درآمد جامعه همچون کارگران از میزان و نحوه پرداخت اقساط مسکن ملی و کاهش میزان وام آن از ۲۵۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون تومان، گفت: این درست است که ساخت مسکن ملی یک اقدام رو به جلو بود که توسط دولت دوازدهم انجام شد ولی شرایط آن برای اقشار متوسط به بالای جامعه مناسب است و اقشار کم درآمد قادر به پرداخت اقساط آن نیستند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قیمت تمام شده برای مسکن ملی به روز است و اگر وام پرداخت شود با سود ۱۸ درصد خواهد بود که اقساط آن باید در طول ۱۵ سال پرداخت شود بنابراین افراد نیازمند نمی‌توانند از مزایای این بخش بهره‌مند شوند.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه ما با توجه به شرایط اقشار کم درآمد جامعه طرح جهش تولید و تامین مسکن را تدوین و آن را به قانون تبدیل کردیم، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته یک گزارشی از اقدامات خود در این رابطه ارائه کرد که هفته آینده شورای مسکن کشور آن را مورد بررسی قرار می دهد و اگر به تصویب برسد این موارد در آن پیش‌بینی شده و اقشار نیازمند و دهک‌های ۳ به پایین جامعه در آن تعریف شده است و برای هر کدام مبلغی به عنوان تسهیلات تعیین و درصد آنها مشخص شده است. همچنین به این نکته هم اشاره شده که افراد می‌توانند زمین‌های خود را نیز به صورت خودمالکی بسازند و به متقاضیان این بخش بفروشند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بنده نیز به این موضوع که نیازمندان جامعه نمی‌توانند مطابق با شرایطی که برای دریافت مسکن ملی تعیین شده است از مزایای این بخش بهره‌مند شوند، نقد دارم، بنابراین تلاش می‌کنیم شرایط دریافت آن را به جهش تولید مسکن تبدیل کنیم تا دهک‌های پایین جامعه هم بتوانند از مزایای این بخش بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۱۱۲٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      1 0
      سلام ماجزودهک پایین جامعه هستیم ولی بهمون پیامک اومده 40 میلیون واریزکنیم پس مگه قرارنبود20میلیون باشه