۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
برخی‌ همچنان می‌خواهند در موضوع برگ سبز خودرو مقاومت کنند
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

برخی‌ همچنان می‌خواهند در موضوع برگ سبز خودرو مقاومت کنند

خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی به حواشی ایجاد شده درباره نقل و انتقال ‌سند خودرو و بلاتکلیفی مردم در این رابطه، اشاره کرد.

به گزارش بازار، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: در مورد حواشی ایجاد شده پیرامون نقل و انتقال ‌سند خودرو و بلاتکلیفی مردم در این رابطه، دادستان محترم نظر رسمی ‌قوه قضاییه را بر مبنای نامه ‌کمیسیون اصل نود مجلس اعلام کرده است که بر این اساس ‌برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد و نیازی به حضور در دفاتر اسناد رسمی نیست.

جای تعجب دارد چرا برخی‌ها همچنان می‌خواهند در رابطه با این‌ موضوع مقاومت کنند؟ البته پاسخ روشن است درآمد هنگفتی از بابت ‌ معاملات خودرو نصیب محضرخانه‌ها می‌شود. اما نباید به خاطر حفظ درآمد عده‌ای، هزینه اضافی و ‌ بروکرواسی اداری مازاد به ‌ مردم تحمیل شود.

البته این اختیار هم از شهروندان گرفته نشده است که اگر اشخاصی نیاز می‌بینند نقل و انتقال سند خودرو را از طریق دفاتر اسناد رسمی هم انجام دهند، می‌توانند به این امر مبادرت ورزند. ولی الزامی برای آن وجود ندارد و ‌ قانون هم در این خصوص صراحت دارد.

کد خبر: ۱۱۲٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha