۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
خانواده‌های درگیر کرونا یارانه حمایتی دریافت میکنند/۳۴ هزار خانوار قزوین زیر چتر حمایتی این بیمه قرار دارند
مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قزوین:

خانواده‌های درگیر کرونا یارانه حمایتی دریافت میکنند/۳۴ هزار خانوار قزوین زیر چتر حمایتی این بیمه قرار دارند

قزوین- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قزوین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی ایجاد شده در جامعه، خانواده هایی که یک عضو آنان تحت حمایت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند می‌توانند در صورت درگیری با این بیماری از یارانه حمایتی این بیمه بهره مند شوند.

سعید رضایی صبح جمعه در گفت وگو با خبرنگار بازار قزوین با اشاره به مشکلاتی که شیوع بیماری کرونا در کشور ایجاد کرده است اظهار داشت: مشکلات اقتصادی از یک سو و مسئله سلامتی مردم از سوی دیگر در این بازه زمانی اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار ضعیف را تحت فشار قرار داده است و از این رو طرح های حمایتی گوناگونی در این مدت برنامه ریزی و اجرایی می شود تا بتوان بخشی از این فشار را کاهش داد.

وی بیان کرد: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به عنوان حامی مالی روستائیان و اقشار کم برخوردار کشور نیز در این خصوص تلاش کرده تا نقشی هرچند  کم در کاهش این فشار مالی بر مردم داشته باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قزوین عنوان کرد: تمدید خودکار مجوز کارگزاری های این بیمه در استان قزوین تا پایان اردیبهشت ماه، ارائه تسهیلات ویژه و همراهی در پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان و ارائه یارانه حمایتی به خانوارهای درگیر این بیماری از اقداماتی است که در این خصوص در قزوین صورت گرفته است.

خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به صورت غیر حضوری ارائه می شود

رضایی افزود: از دیگر اقداماتی که در استان قزوین به منظور سهولت در ارائه خدمات و پیشگیری از انتشار بیماری در این بیمه انجام شده است حذف اثرانگشت در اقدام نخست از ابتدای اسفندماه برای مدارک نامنویسی و امکان ثبت نام غیر حضوری است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت با افزودن امکان پرداخت الکترونیکی شرایط دریافت فیش بیمه و پرداخت غیر حضوری از طریق سایت برای بیمه شدگان فراهم شده است تا در این مدت در داخل منزل بتوانند خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین افزود: در این مدت تمامی کارگزاری های ما در روستاها با رعایت کامل نکات بهداشتی، استرلیزه و ضدعفونی کردن مدام به ارائه خدمت به مراجعین پرداختند و پس از این نیز با ظرفیت ۳۰ درصدی به فعالیت خود ادامه میدهند.

پویش «روستای بدون کرونا» گامی برای حمایت از روستائیان

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین از راه اندازی پویش «روستای بدون کرونا» در قزوین خبر داد و گفت: در این پویش اگر حتی یک فرد در یک خانواده تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باشد و فردی از آن خانواده درگیر بیماری کرونا باشد میتواند از یارانه حمایتی این بیمه برخوردار شود.

رضایی عنوان کرد: مشمولین این پویش میتوانند با ارسال پیامک به سرشماره ۳۰۰۰۲۷ از خدمات حمایتی این بیمه اجتماعی بهره مند شوند.

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان افزود: تا کنون تعدادی از روستائیان، کشاورزان و عشایر استان قزوین که یک عضو از خانواده آنها با این بیماری درگیر است با اعلام به بیمه اجتماعی روستائیان از این طرح حمایتی استفاده کرده اند و ما آمادگی داریم از تمامی مشمولین این طرح حمایت به عمل آوریم.

وی گفت: پس از راستی آزمایی و ارسال غیر حضوری مدارک بسته معیشتی که رقمی معادل ۵ میلیون ریال است به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

۳۴ هزار خانواده قزوینی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند

رضایی مدیر بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان استان قزوین در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به چتر حمایتی گسترده این بیمه در قزوین گفت: ۳۴ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در قزوین هستند.

وی بیان کرد: بیمه اجتماعی روستائیان به عنوان یک حامی مالی درکنار این اقشار آسیب پذیر حضور دارد و در حال حاضر بیش از ۱ هزار و ۸۰۰ خانوار در قزوین از این بیمه مستمری دریافت میکنند.

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان قزوین خاطرنشان کرد:  افراد تحت پوشش این بیمه اجتماعی میتوانند از ۳ نوع مستمری بازماندگان، ازکارافتادگان و بازنشستگی  برخوردارد شوند.

بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان امسال اجرایی می شود

رضایی عنوان کرد: طرح بازنشستگی پیش از موعد بیمه شدگان بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر امسال در قزوین اجرایی می شود.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح افرادی که ۱۵ سال سابقه بیمه پردازی داشته و به سن ۶۵ سال می رسند میتوانند پیش از موعد از تسهیلات بازنشستگی بهره مند شوند.

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر همپچنین گفت: تلاش ما حمایت از اقشار کم درآمد و تضمین آینده مالی برای این اقشار است و قطعا در این شرایط بحرانی در کنار مردم خواهیم ایستاد.

کد خبر: ۱۱٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha