۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
چهار توصیه یک اقتصاددان برای تدوین بودجه ۱۴۰۱ یزد

چهار توصیه یک اقتصاددان برای تدوین بودجه ۱۴۰۱ یزد

یزد- عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان چهار توصیه خطاب به مسئولان برنامه ریزی استان یزد خواستار تلاش برای ارتقای جایگاه این استان شده است.

به گزارش بازار، عباس علوی راد چهار توصیه در فرآیند بودجه سال ۱۴۰۱ برای بهبود جایگاه استان یزد در برش های استانی و استفاده از ظرفیت های بر زمین مانده در سال های قبل ارائه کرده است.

این اقتصاددان اظهار امیدواری کرده که دولت سیزدهم و مدیریت ارشد جدید استان یزد در فرآیند تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ در مقیاس استانی و مشخصاً استان یزد به شکلی واقعی و عملی از ظرفیت های کارشناسان اقتصادی استان استفاده کند.

وی تلاش برای اتمام انبوه طرح های نیمه تمام یزد با استفاده از روش های نوین تامین مالی بودجه ای و تاکید بر مشارکت بخش خصوصی را به عنوان نخستین توصیه مطرح کرده است.

علوی راد همچنین بیان کرده که برای بهبود عملکرد دستگاه های اجرایی در استفاده از ظرفیت های تامین مالی بودجه ای با استفاده از ظرفیت های قانونی بودجه و اسناد بالا دستی کشور در زمینه تامین مالی و از طریق اوراق مالی اسلامی اهتمام شود.

تلاش برای استفاده از ظرفیت های ردیف های بودجه های استانی و ملی جهت تقویت زیرساخت های گردشگری و حفظ و حراست از بافت تاریخی و فرهنگی شهر یزد و نیز پیگیری بابت حرکت تدوین بودجه های سالانه استان به سمت عدالت های بودجه ای بیشتر در میان استان های کشور از دیگر توصیه های این اقتصاددان به مسئولان برنامه ریزی یزد بوده است.

گفتنی است، کارهای مطالعاتی بودجه سال ۱۴۰۱ از ماه ها قبل در سطوح مختلف در جریان بوده و با ابلاغ بخشنامه بودجه سال بعد توسط رئیس جمهور در ۱۹ مهر ماه، این فرآیند رسما آغاز شده است.

کد خبر: ۱۱۲٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha