۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
۹ دانشگاه آذربایجان غربی به شبکه علمی کشور متصل شده است
مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی:

۹ دانشگاه آذربایجان غربی به شبکه علمی کشور متصل شده است

ارومیه- مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان غربی گفت: در مجموع ۹ دانشگاه استان به شبکه علمی کشور متصل شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم جلیلی نژاد ظهر جمعه در دیدار با مدیران حوزه ارتباطات استان در محل اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص دستاوردهای این  بخش در طول سال گذشته و ارتباط با دانشگاه ها گفت: سه مجوز فعالیت برای شرکت های دانش بنیان در استان و برای توسعه اشتغال در بخش فناوری اطلاعات صادر شده است که این امر منجر به ارتباط بیشتر بخش فناوری اطلاعات استان با دانشگاه ها و دانشگاهیان می شود.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۹ دانشگاه استان به شبکه علمی کشور متصل شده اند که در راستای ایجاد ارتباط بین فناوری اطلاعات و دانشگاه ها موثر بوده و بر روی ارتباطات بین دانشگاه های کشور می تواند تاثیرگذار باشد.

رشد اشتغال در بخش فاوای استان طی سال ۹۸

جلیلی نژاد حوزه فناوری اطلاعات را دارای بازدهی و بهره وری مناسب حتی با میزان سرمایه گذاری کم دانسته و گفت: سال ۹۸ نسبت به سال های گذشته شاهد رشد اشتغال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هستیم که این امر در سایه توسعه شبکه ملی اطلاعات و گسترش زیرساخت های ارتباطی تا دور افتاده ترین نقاط استان اتفاق افتاده است.

وی، حمایت های مالی و معنوی وزارت ارتباطات، ایران کارآفرین و ایران کارفا از فارغ التحصیلان این حوزه را از دیگر عوامل رشد اشتغال زایی در این بخش دانست. 

کاهش ۱۸.۶ درصدی نرخ بیکاری در بخش فاوای استان از سال ۹۵

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان همچنین از رشد ۴۵ درصدی کسب و کارهای اینترنتی خبر داد و گفت: در مقایسه با سال ۹۵، نرخ بیکاری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات استان ۱۸.۶ درصد کاهش یافته است. 

وی افزود: در حوزه صنعت برنامه های موبایلی، آذربایجان غربی در سطح کشور رتبه چهارم را دارا بوده و ۱۳ هزار برنامه ایجاد شده در کافه بازار مربوط به این استان است.

جلیل نژاد با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا افزود: توسعه‌ دسترسی روستاییان، بنگاه‌ها و سازمان‌ها به اینترنت پهن باند، توسعه صنایع و کسب‌ و کارهای بدیع روستایی موجب گسترش بوم گردی در استان شده است. 

کد خبر: ۱۱٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha